מתחמק ממסים: המועמד לתפקיד שר הבריאות בממשל אובמה חשוד בדחיית תשלום מס

תומס א. דאשל יפגוש באופן פרטי את ועדת הפיננסים של הסנאט, כדי לדון בנסיבות שהובילו אותו בחודש שעבר לבצע תשלום מאוחר של מסים וריבית בסך של יותר מ-140 אלף דולר

תומס א. דאשל, הסנאטור לשעבר שאותו מבקש הנשיא אובמה למנות לשר הבריאות והרווחה של ארה"ב, יפגוש באופן פרטי את ועדת הפיננסים של הסנאט כדי לדון בנסיבות שהובילו אותו בחודש שעבר לבצע תשלום מאוחר של מסים וריבית בסך של יותר מ-140 אלף דולר.

בדו"ח שהוגש לוועדה נאמר כי בחודש יוני היה דאשל מודע לכך שהשימוש החינמי שהוא עושה בשירות רכב עשוי להיות כרוך בתשלום מס. הוא המתין קרוב לחודש לאחר שנבחר כמועמד למשרה בממשלה, לפני שדיווח לאובמה על כך, נכתב אתמול (א') בעיתון "וושינגטון פוסט".

ב-2 בינואר שילם דאשל 140 אלף דולר למשרד האוצר, ויומיים לאחר מכן דיווח לבית הלבן ולוועדת הפיננסים של הסנאט, אמר ה"פוסט", בהסתמך על דו"ח שסיפקה הדוברת של דאשל, ושתוכנו אושר בידי ממשל אובמה.

דאשל תיקן את דו"חות המס שלו לשנים 2005, 2006 ו-2007 ב-2 בינואר, המועד שבו הוא ביצע תשלום באיחור של מסים בהיקף של 128,203 דולר, בתוספת ריבית בסך 11,964 דולר, אמרה שלשום (שבת) אחת מדוברותיו של דאשל. הסכום כלל תשלומים בגין שווי מכונית ושירותי נהג שסיפק ליאו הינדרי, אחד התורמים למפלגה הדמוקרטית, ומייסד חברת הפרייבט אקוויטי אינטר-מדיה אדוויסורס, נאמר בדו"ח.

דאשל "יתייצב ללא ספק בפני הוועדה, אם יהיה צורך בכך", אמרה הדוברת ג'ני באקוס, בתגובה שנשלחה באימייל לשאלות שהופנו אליה.

ב-11 בדצמבר 2008 בחר אובמה בדאשל בן ה-61 למועמד לתפקיד שר הבריאות והרווחה, ואמר שדאשל יהיה "הארכיטקט שיוביל" את המאמצים לבצע רפורמה מעמיקה במערכת הבריאות של ארה"ב. בשבוע שעבר אישר הסנאט את מועמדותו של טים גייטנר לתפקיד שר האוצר, לאחר שוועדת הפיננסים חקרה אותו על שלא שילם מסים בשווי של קרוב ל-50 אלף דולר.