סיכום סופרבול 2009: שיא של 3 מיליון דולר לספוט של 30 שניות

למרות המשבר הכלכלי הצליחה רשת NBC למכור את כל שטחי הפרסום במחירי שיא ולרשום הכנסה של 261 מיליון דולר

למרות המשבר הכלכלי ביקשה רשת NBC, וגם הצליחה, לקבל 3 מיליון דולר עבור ספוט פרסומת של 30 שניות במהלך הסופרבול. מדובר בעלייה קלה לעומת השנה שעברה שבה שילמו המפרסמים 2.7 מיליון דולר עבור הספוט הנכסף. בסך הכל רשמה NBC הכנסה של 261 מיליון דולר מהסופרבול.

האם מדובר בסכום גבוה מדי עבור ספוט בודד? לא בטוח. הסופרבול הוא הזדמנות לא רק לחשיפה מקסימלית עם רייטינג גבוה במיוחד, אלא גם לעלייה במודעות למותג ולאפקט באזז רחב היקף. בנוסף לכיסוי תקשורתי נרחב, מקבלים המפרסמים גם המון יחסי ציבור ברשת האינטרנט ורושמים בדרך כלל עלייה חדה במכירות.

ברשימת המפרסמים הגדולים של 2009 ניתן למצוא את יונדאי, Anheuser-Busch (יצרנית באדוויזר), אאודי, קוקה קולה וגם מגוון אתרי אינטרנט מובילים.

המפרסמים הבולטים של 2009

* Anheuser-Busch

זמן פרסום: 4 דקות ו-30 שניות.

מותגים: פרסומות למותג באד לייט ולבאד American ale.

* Audi

זמן פרסום: 60 שניות.

מותגים: סרטון בכיכובו של השחקן סמואל סטאטהם העוסק באאודי A6.

* Bridgestone

זמן פרסום: 2 ספוטים של 30 שניות.

מותגים: סרטון לצמיגי החברה בכיכובם של מר וגברת תפוח אדמה (Mr. potato head), וסרטון נוסף המתרחש בחלל החיצון.

* CareerBuilder

זמן פרסום: 60 שניות.

מותגים: דב קואלה ועובד שלבוש בספידו מגיעים למסקנה שכדאי לבנות קריירה טובה יותר ופונים לאתר החברה.

* Cars.com

זמן פרסום: 60 שניות.

מותגים: סרטון שממחיש שגם אנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה צריכים עזרה כאשר הם באים לרכוש מכונית.

* Denny's

זמן פרסום: 30 שניות.

מותגים: רשת המסעדות תיתן פוקוס על ארוחת הבוקר "האמיתית" שמוצעת ברשת. מדובר בקמפיין שהוא חלק ממהלך פרסומי כולל שיימשך גם אחרי הסופרבול.

* תאגיד פפסיקו

זמן פרסום: 5 דקות.

מותגים: מלבד פרסום חטיפי דוריטוס הלכה החברה על "המצאה מחדש של המותגים". שורה של ספוטים בדגש על חדשנות.

* טויוטה

זמן פרסום: 2 מקבצים של 30 שניות.

מותגים: הסרטון הראשון התמקד בטויוטה Venza SUV, והסרטון השני הציג את היכולות של הטויוטה טנדורה.

* קוקה-קולה

זמן פרסום: 3 מקבצים של 30 שניות.

מותגים: ספוט אחד התמקד בקוקה קולה זירו והשניים האחרים הציגו קמפיין חדש לקוקה קולה.