ביהמ"ש התיר לפרסום את שמות החשודים בפרשת הפדופילים - אך עיכב את הפרסום ב-48 שעות כדי לאפשר ערעור לעליון

"נטייתם המינית של מי מהחשודים המעורבים שביצע עבירת מין בקטין אינה ניתנת לניתוק מאופי וטיב העבירות המיוחסות להם, והעובדה שנטייתם זו אינה ידועה ברבים לא צריכה לשמש להם מגן מפני פרסום שמם"

"נטייתם המינית של מי מהחשודים המעורבים שביצע עבירת מין בקטין, אינה ניתנת לניתוק מאופי וטיב העבירות המיוחסות להם, והעובדה שנטייתם זו אינה ידועה ברבים לא צריכה לשמש להם מגן מפני פרסום שמם" - כך קבע היום בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בהחלטתו להתיר את פרסום כל שמות החשודים בפרשת הנער בן ה-13 שנוצל מינית. עם זאת, ביצוע ההחלטה עוכב ב-48 שעות כדי לאפשר לחשודים לערור לעליון.

כזכור, בפרשה נעצרו 10 חשודים שלבקשתם הוצא צו איסור פרסום על שמם. אחד המעורבים, עו"ד ארי שמאי, ביקש מיוזמתו להסיר את הצו לאחר שנוקה מחשד לעבירות מין ונותרו חשוד רק בעבירות סמים.

שופט השלום בני שגיא התיר לפרסם את שמם של 5 חשודים ואסר על פרסום שמם של 5 אחרים, ובהם פיזיולוג ספורט מוכר וכן בכיר בחברת תקשורת. זאת, אחרי שבחן את החשדות והראיות נגד כל חשוד, השפעת הפרסום על בני משפחתו וסביבתו הקרובה לאור אופי העבירות, וכן את הנזק המיוחד שעלול להיגרם מעצם חשיפת נטייתם המינית ברבים ("הוצאתם מהארון") בפני החברה.

החשודים ששמם הותר לפרסום עררו על ההחלטה, ואילו המשטרה עררה על איסור פרסום יתר השמות. השופט ג'ורג' קרא עיין בראיות וקבע כי "נגד כל החשודים קיימת בשלב זה תשתית ראייתית מוצקה, המבססת את החשד הסביר (אם לא מעבר לכך ראיות לכאורה), לביצוע עבירות מין בקטין". הוא התייחס לטענתם שחשבו שהנער בן 16 לפחות (ואז היחסים בהסכמה אינם עבירה פלילית), וציין שהנטל להוכיח את הגנת "טעות במצב דברים" מוטלת על החשודים.

לדעתו, עצם העובדה שהנער הציג עצמו באתר ההיכרויות כבן 18 ואח- כך בפניהם כבן 16 היתה צריכה לעורר את חשדם ולהביאם לבדוק את גילו האמיתי והמדויק. מעבר לכך קבע כי "חומר החקירה משופע אמירות מפלילות של המתלונן את החשודים, בידיעת גילו האמיתי". כאמור, קרא דחה את האבחנה שערך שופט השלום ביחס להוצאה מהארון, "שכן היא מפלה בין חשוד לחשוד, המצויים במצב שווה מבחינת עוצמת הראיות והאינטרס הציבורי שבפרסום".

לבסוף ציין כי "התמונה שנגלתה מחומר החקירה שנאסף עד כה, היא תמונה מכוערת ומטרידה, במיוחד לנוכח הפרשי הגילאים הגדולים בין הבגירים לקטין/קטינים המעורבים בה, כאשר נסיבה זו לכשעצמה מוסיפה לה נופך חומרא מיוחד". (ב"ש 9176/09).