פרשת הקונגולזים: נסגר התיק נגד יואל גולדברג שמצהיר - אתבע מיליונים מיאיר רבינוביץ'

הפרקליטות סגרה מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד עו"ד יואל גולדברג, ששימש כונס הנכסים של קבוצת הכדורגל הפועל חיפה, ונגד מנכ"ל הקבוצה לשעבר, אבי קאופמן, שנחשדו בזיוף החוזים שנחתמו כביכול עם הקבוצות בקונגו

פרקליטות מחוז תל-אביב סגרה מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד עו"ד יואל גולדברג, ששימש כונס הנכסים של קבוצת הכדורגל הפועל חיפה, ונגד מנכ"ל הקבוצה לשעבר, אבי קאופמן, שנחקרו בחשד לזיוף ולקבלת דבר במירמה בפרשת הקונגולזים.

כזכור, לפני כ-3 שנים הגישה ההתאחדות לכדורגל תלונה בנוגע לעסקת העברת זכויותיהם של שני השחקנים הזרים מקונגו, ג'ף טוטואנה ומזואה אנסומבו, מהפועל חיפה לבית"ר ירושלים. החשד היה שהחוזים שנחתמו כביכול עם הקבוצות בקונגו מזויפים.

יו"ר הרשות לבקרת תקציבים, רו"ח יאיר רבינוביץ', אמר בשעתו כי מעולם לא נתקל "בעבירות חמורות כאלה לכאורה, שנעשו על-ידי קבוצה או אדם שמייצג את בית המשפט. מדובר בעבירות שלא היו עד היום בכדורגל הישראלי".

כעת אומר עו"ד גולדברג בעקבות סגירת התיק, כי הוא וקאופמן נחקרו ארוכות במשטרה "בגלל עלילת דם". גולדברג הצהיר כי בכוונתו להגיש תביעה בסך 25 מיליון שקל "כנגד כל הגורמים המעלילים ובגין כל הפרסומים חסרי-השחר שגרמו לכך ששמי יוכתם ללא כל צידוק" - ובהם רבינוביץ', ההתאחדות, משרד החקירות ויצמן-יער ועוד.