ינואר נטול מסר למשקיעים

מחודש ינואר שלילי לא ניתן להסיק כלום ולכן אנחנו בטריטוריה של 50/50

הפריצה של ה-S&P500 כלפי מעלה את רמת ה-850, פריצה שנראה היה שמעבירה את המדד ואת השוק למהלך של עליה, לא החזיקה מעמד. ה-S&P500 חזר לרדת ונתמך מעל רמת התמיכה שחשבנו שכבר לא נפגוש בטווח הקצר, רמת ה-820. לפני שנציף את המשמעויות הטכניות הנובעות מכך, כמה הערות מקדימות.

חודש ינואר הסתיים בירידות שערים. המשמעות היא שעל פי מתודולוגיית אפקט ינואר, לא קבלנו איתות לשנה חיובית.

האם קבלנו איתות לשנה אדומה? על פי מחקר שהוצג בבארונ'ס, התשובה היא לא בהכרח (ניתן לצפות בקטע הווידאו המציג את המחקר ב-zivsegal.blogspot.com). על פי המחקר, בעוד שמחודש ינואר חיובי ניתן להסיק על הסתברות גבוהה לשנה חיובית, מחודש ינואר שלילי לא ניתן להסיק כלום ולכן אנחנו בטריטוריה של 50/50. אנחנו נוטים להתייחס לתוצאה של ינואר התייחסות דובית יותר.

50/50 גם מה-BPI

שני המדדים אחריהם אנחנו עוקבים במקביל ל-S&P500 הם ה-BPI וה-VIX CBOE SPX Volatility Index . ה-BPI הצליח להיתמך מעל התמיכה שלו מהשבוע שעבר ולעלות אם כי לא במידה מספיקה בשביל להגדיר מגמת עליה. ניתן לאמר שהמדד עדיין נותן סיכוי לעליה. ה-VIX שמודד את מידת הפחד של המשקיעים לא עלה מעל 45 כך שיום שישי לא מעיד על פאניקה גוברת. המדד סגר בין 40 ל-45 וחשוב לעקוב אחריו בשבוע הקרוב. פריצה של אחת הרמות תיתן סימן משמעותי ביחס למפלס החרדה של המשקיעים. בשלב זה ניתן לאמר שהוא בירידה.

השורה התחתונה היא שלמרות שלא קבלנו תמיכה, בלשון המעטה, לסיכוי לעלייה, לא נסתם עליו הגולל.

פיתרון אסטרטגי

הפיתרון להתחמקות מתעתועי השוק הוא לפעמים דבקות באסטרטגיית המסחר, המבוססת על הניתוח הטכני, והתעלמות מימי מסחר בודדים. כך למשל, האסטרטגיה האחרונה שהצגנו הייתה רכש מעל 820, רכש מעל 850 ובשני המקרים הגנה מעל 820. כך, בעוד אנחנו לא יודעים עדיין אם בסוף יצליחו הקונים לחזור ולשלוט במשחק או לא, אנחנו עדיין "מהמרים" עליהם. מהלך מתחת ל-820 יסגור את ההימור בהפסד קטן (על קניה מעל 820) או קצת יותר גדול (על קניה מעל 850). באזור שבין 800 ל-820 נישאר ניטראליים, מתחת ל-800 אפשר לפתוח שורט ומעל 850 ניתן להגדיל עוד את פוזיציית הרכש.

בשיטה הזו אנחנו מפחיתים את המסחר על סמך תנודתיות לטווח הקצר ומפחיתים עמלות והפסדים כתוצאה ממכירה בירידה וקניה בעליה. נשלם על כך מחיר גבוה יותר, אבל חד פעמי, אם תתממש פקודת ההגנה.

סקטורים חזקים / מתחזקים

תקשורת/ טכנולוגיה/ תעופה והגנה/ חקלאות/ כריית זהב/ ביוטכנולוגיה, בריאות, תרופות / תשתיות, שירותים סביבתיים, טכנולוגיה נקייה/ אנרגיה, אנרגיה אטומית, אנרגיה חלופית/ ציוד ושירותים לגז ונפט/ קמעונות.

זיו סגל יום ב

זיו סגל יום ב

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician(CMT) . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.