מי ומי במכרז על קרנות המנוף: בכירים לשעבר באוצר, אנשי פיננסים, עו"ד ורו"ח

בהמשך השבוע יכריז האוצר מי מ-7 הקבוצות שהשתתפו בהליך הבחירה המקדמי, ממשיכה הלאה

הושלמה תמונת הקבוצות המתחרות על ניהול קרנות ההתערבות של האוצר בשוק האשראי העסקי החוץ-בנקאי, המוכרת בשם קרנות המנוף. בין הגופים המתחרים בולטים אנשי פיננסים, בכירי אוצר לשעבר, עורכי דין ורואי חשבון.

ל"גלובס" נודע, כי שבע הקבוצות שפנו אתמול לאוצר בהליך הבחירה המקדמי לתפקיד מנהל קרן מנוף, הן: הקבוצה של אהרון ציטרין, חן ברדיצ'ב, אורי שלו ושלום גולדבלט; הקבוצה של אייל גבאי, אורי יוגב ורואי מכנס; הקבוצה של יעקב אלינב, אודי הילמן וקותי גביש; הקבוצה של גבי פרל, מני וסרמן, רן גרודצקי וצורי לביא; הקבוצה של KCPS, יחד עם יוסי דאובר, גבי לב, שי איילון והדי בן סירא; הקבוצה של גבי טרבלסי, גיא ועדיה, גיל גרשלר וגיא זוקין; והקבוצה של פרופ' נסים ארניה, ראובן צבאג, עזרא עטר וירון פיטארו.

ההכרזה על הזוכים במכרז לניהול קרנות המנוף הראשונות שיצאו לדרך בחודשים הקרובים, צפויה ב-27 בפברואר. עוד קודם, בהמשך השבוע הנוכחי, יודיע האוצר מי מהקבוצות המתחרות עברה בהצלחה את המבחן האיכותי וממשיכה לשלב המבחן הכמותי, בו ייבחר מי מציע את המינוף המוסדי הגבוה ביותר על כספי המדינה.

בשוק ההון נשמעת ביקורת רבה על העיכוב בהשקת פעילות קרנות המנוף, שעל הכוונה להקימן הודיע האוצר לראשונה בנובמבר האחרון.

בשלב הראשון, מדובר על בחירת שתי קבוצות ניהול שינהלו את קרן המנוף הראשונה שתושק, שתכלול השתתפות מדינה של 600 מיליון שקל, וקרן נוספת עם השתתפות מדינה של כ-400 מיליון שקל. בסך הכול, הודיעה המדינה כי תקצה 5 מיליארד שקל לשורת קרנות מנוף שיושקו בשלב מאוחר יותר.