פלאפון במאמץ מוגבר ליצור יתרון איכותי: כל התמסורות לאתרים בתוך הערים יתבססו על IP עד סוף השנה

מדובר בפרויקט שפלאפון תשלים בתוך כשנה והוא חלק ממגמה הולכת וגוברת בקרב כל החברות הסלולריות של ויתור הדרגתי על החיבור הקונבנציונלי של אתרי סלולר באמצעות צירי E1 המסוגלים להעביר קצבים של עד 2 מגה בלבד

כל התמסורות לאתרי הסלולר של חברת פלאפון בתוך הערים בישראל יחוברו בפרוטוקול IP ויתבססו על רשת המטרו אתרנט של חברת בזק. מדובר בפרויקט שפלאפון תשלים בתוך כשנה והוא חלק ממגמה הולכת וגוברת בקרב כל החברות הסלולריות של ויתור הדרגתי על החיבור הקונבנציונלי של אתרי סלולר באמצעות צירי E1 המסוגלים להעביר קצבים של עד 2 מגה בלבד.

בחיבור המבוסס על אתרנט, הקצבים דינמיים וניתנים לשינוי מהיר ובעלי יכולת להעביר קיבולת לא מוגבלת. פלאפון היא החברה הסלולרית הראשונה שתחבר כמות מסיבית כזו של אתרים באתרנט בתוך זמן קצר, והיא מנצלת הזדמנות במסגרת השקת הרשת החדשה לשדרג את היכולות בתחום מהירות העברת הנתונים, במטרה להשיג יתרון איכותי על הרשתות של מתחרותיה שפועלות באותה טכנולוגיה.

גם פרטנר הצהירה על כוונתה לחבר אתרים באתרנט, אך לעת עתה היא עושה זאת בצורה מינורית ותגביר את החיבורים בהמשך. סלקום מצוידת ביכולות להעברת אתרנט על גבי רשת הסיבים שלה, אך היא צפויה להשתמש יותר בפתרון של אתרנט אלחוטי שמועבר על גבי מיקרוגל.

פלאפון חנכה היום רשמית את הרשת החדשה שלה ובתוך שבועיים כל נקודות המכירה ברחבי הארץ כולל רשת סופרפארם, ימכרו את מגוון הטלפונים החדשים שתציע.

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר, הציגה החברה השוואת איכויות הרשת והמהירויות שלה מול מתחרותיה. הרשת מבוססת על פריסה ארצית של דור 3.75 שמבטיח לטענתה איכות שאין כדוגמתה בישראל בזכות השימוש הרחב שהחברה עושה בתדרים נמוכים (850 מגה הרץ) כדי להבטחת כיסוי מקסימלי.