אוסטרליה חשפה חבילת חילוץ חדשה בהיקף 26 מיליארד דולר; הבנק המרכזי הפחית את הריבית ב-1% ל-3.25%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] במסגרת התוכנית הפיסקלית, הממשלה תעביר, מענקים לבעלי הכנסה נמוכה עד בינונית, ולהשקיע בתשתיות, הקלות מס לעסקים קטנים, חינוך ועבודות יזומות ; המדדים המובילים באסיה נסחרים במגמה מעורבת.

ממשלת אוסטרליה חשפה היום (ג') תוכנית חילוץ חדשה בהיקף 41.5 מיליארד דולר אוסטרלי (26 מיליארד דולר) שנועדה לעודד את שוק העבודה ולמנוע מיתון. המדדים המובילים באסיה נסחרים במגמה מעורבת.

במסגרת התוכנית הפיסקלית, הממשלה תעביר, כבר בחודש מארס, מענקים לבעלי הכנסה נמוכה עד בינונית בהיקף כולל של 12.7 מיליארד דולר אוסטרלי. בנוסף בכוונתה של הממשלה להשקיע 28.8 מיליארד דולר אוסטרלי בתשתיות, הקלות מס לעסקים קטנים, חינוך ועבודות יזומות.

במסגרת המדיניות המוניטרית, הבנק המרכזי שלא אוסטרליה (RBA) הפחית כצפוי את הריבית המרכזית ב-1% ל-3.25% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 1964. הבנק המרכזי הודיע כי בהחלטתו הוא לקח בחשבון את השלכות חבילת החילוץ עליה הכריזה הממשלה מוקדם יותר היום.

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי היא צופה שהירידה בהכנסות והגידול בהוצאות יובילו לגרעון תקציבי של 22.5 מיליארד דולר אוסטרלי, בשנה הפיסקלית שתסתיים ב-30 ליוני. זאת בניגוד לעודף תקציבי של 5.4 מיליארד דולר אוסטרלי לפי תחזית מוקדמת יותר.

מדד S&P/ASX 200 נסחר כעת בעליות. הדולר האוסטרלי עולה ב-0.76% ל-0.6362 דולר.

[לאתר המט"ח]