המלונות בטורקיה הצליחו לשבור את החרם הישראלי: הציעו חופשת "הכל כלול" ב-200 דולר - ומכרו הכל תוך 24 שעות

ישראלים רבים החליטו לאחרונה להחרים מלונות בטורקיה עקב המחאה שם נגד המלחמה בעזה ; על רקע זה השיקה "השטיח המעופף" מבצע לאנטליה הכולל תשלום על הטיסה בלבד, כשהאירוח הוא על חשבון המלונות

חרם ישראלי על טורקיה? לא בטוח. כנראה שמבצעי "הכל כלול" חזקים יותר מכל אידיאולוגיה. לאחר שבימים האחרונים לא מעט ישראלים החליטו להחרים את המלונות בטורקיה בעקבות המחאה האנטי-ישראלית שם נגד המלחמה בעזה, נראה שהמבצעים מנצחים. אתמול (ב') השיקה חברת התיירות "השטיח המעופף" מבצע מיוחד לאנטליה בשיתוף 5 מלונות טורקיים לפיו הישראלים משלמים רק על הטיסה לטורקיה (כ-200 דולר), והאירוח, במסגרת "הכל כלול", הוא על חשבון המלונות הטורקיים.

כ-24 שעות אחרי השקת המבצע המיוחד לישראלים, במטרה לעודד את שיבתם לטורקיה, מדווחים ב"שטיח המעופף" כי המטוס המיוחד עם (למעלה מ-200 נוסעים) התמלא והמבצע לטורקיה הוגדר כהצלחה למרות החרם. המבצע הוא לסוף השבוע הקרוב וכולל תשלום על מסי נמל, ביטחון והיטלי דלק. בין המלונות שלקחו חלק במבצע נמצאים מלון Topkapi Palace, Titanic ו-Royal Wings.

יש לציין כי בחרם נגד טורקיה לוקחות חלק גם חברות ישראליות שהחליטו, בשונה משנים קודמות, שלא לשלוח את עובדיהן לחופשות ונופשנים במלונות "הכל כלול" בטורקיה בשל המחאות במדינה המוסלמית נגד ישראל בצל המלחמה בדרום. במקום זאת, החליטו אותן חברות לעודד תיירות פנים ולהוציא את העובדים לחופשות במלונות הארץ.

השבוע נרשמה תקרית דיפלומטית בגזרת טורקיה-ישראל לאחר שראש ממשלת טורקיה, רגיפ-טאיפ ארדואן, עזב דיון בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לאחר שלא ניתן לו להשלים תשובה לנשיא המדינה, שמעון פרס, שלקח חלק בדיון. ארדואן עצמו התבטא בימי המלחמה נגד ישראל ואמר כי טורקיה תעמוד לצד החמאס.

מנכ"ל "השטיח המעופף", אייל קשדן, אמר בתגובה כי "יש פה אמירה של בתי המלון בטורקיה שהם כן רוצים לראות את הישראלים, שהם רואים בהם קהל חשוב מאוד וחלק אינטגרלי מתמהיל האורחים שלהם". בתשובה לשאלה אם נרשמו ירידות בביקושים לחופשות בטורקיה מאז תחילת המלחמה בעזה אמר קשדן כי "קשה להעריך זאת לאור העובדה שחודש ינואר הוא ממילא חודש חלש ואנחנו גם מדברים על תקופת מיתון ועל מלחמה שהיתה במהלך החודש".

בעקבות הצלחת מכירת הדילים המיוחדים לאנטליה של "השטיח המעופף", הרימה גם חברת "קווי חופשה" את הכפפה ומציעה גם כן דילים "הכל כלול" לטורקיה בשיתוף עם מספר מלונות מקומיים. במסגרת הדיל יסבסדו בתי המלון עבור התיירים הישראלים את השהות במשך סוף שלם שלם והתשלום יהיה רק עבור הטיסה. ב"קווי חופשה" מציינים כי היוזמה באה בעקבות פנייתם של בתי המלון בטורקיה שהודיעו כי הם אינם מזדהים עם התנהגותו של ראש הממשלה ארדואן בוועידת דאבוס.