IBM: שיעור הודעות הפישינג שנשלחות מישראל ירד למקום השישי בדירוג העולמי

בשנת 2007 דורגה ישראל במקום הרביעי ; כך עולה מדו"ח אבטחת המידע השנתי של IBM ל-2008, אשר בוחן מגמות באיומים ובסיכוני אבטחה ברשת ; פישינג הוא ניסיון לגנוב זהויות וסיסמאות של משתמשים ברשת

6.3% מהודעות הפישינג (Phishing) שנשלחות בעולם מגיעות מישראל, בהשוואה ל-2.8% אשר מגיעות מארה"ב, כך עולה מדו"ח אבטחת המידע השנתי של IBM ל-2008, אשר בוחן מגמות באיומים ובסיכוני אבטחה ברשת. פישינג הוא ניסיון לגנוב זהויות וסיסמאות של משתמשים ברשת. ישראל מדורגת במקום ה-6, אחרי ספרד (15.1%), איטליה (14%), דרום קוריאה (10.8%), ברזיל (7.2%) וצרפת (6.4%). כ-90% מהתקפות הפישינג כוונו למוסדות פיננסיים, בעיקר בצפון אמריקה.

הנתונים הללו מצביעים על ירידה בשיעור הודעות הפישינג שנשלחות מישראל, שכן בשנת 2007 הנתח של ישראל היה כ-8%, והיא דורגה במקום ה-4. מדינות נוספות בהן ניכרת מגמת ירידה הן צרפת וארה"ב.

גם בתחום דואר הזבל אשר נשלח מישראל נרשמה ירידה, כאשר ב-2008 פחות מ-2% מכלל הודעות הספאם, נשלחו מישראל. גם ארה"ב הציגה ירידה - משיעור של כ-15% מסך הודעות הספאם ב-2007, לשיעור של 9.6% ב-2008. טורקיה ורוסיה, לעומת זאת, הגדילו ב-2008 את נתח השוק שלהן, בכל הנוגע למשלוחי הודעות זבל, מגמת התחזקות שהחלה כבר ב-2006, שמציבה את רוסיה בראש רשימת המקורות להפצת דואר זבל.

עוד עולה מהדו"ח כי יותר ויותר חברות וארגונים מעמידים את לקוחותיהם, לא במכוון, תחת האיום של פשיעת סייבר. על-פי הממצאים, האתרים החיצוניים של חברות וארגונים הפכו לעקב אכילס של אבטחת מערכות המידע הארגוניות. התוקפים מתמקדים יותר ויותר בחדירה ליישומי אינטרנט, מהם קל להגיע אל מחשבי הקצה של הגולשים, בניסיון לגנוב מהם מידע אישי, סיסמאות ותוכן בעל ערך.

הדו"ח של IBM מצביע גם על שכיחות הולכת וגדלה של ניסיונות להחדרת קוד זדוני אל תוך בסיסי נתונים: מספר האירועים האלה זינק פי 30 ב-2008. ההתקפות האוטומטיות מפנות את הגולשים מהאתר המקורי אליו התכוונו להגיע אל אתר זדוני. בהתאם לכך, סין היא המדינה אשר עומדת בראש רשימת המארחים של אתרים זדוניים.

עוד עולה כי השימוש בטכניקה של אחסון והפצת הודעות דואר זבל באמצעות בלוגים פופולריים ואתרי חדשות הוכפל במחצית השנייה של 2008. תעבורת דואר הזבל הושפעה ב-2008 מסגירת שירותי אירוח האתרים והפצת דואר הזבל של McColo, שפעל בקליפורניה, שהוביל לירידה בחלק של ארה"ב מסך הודעות הזבל שנשלחות.