סקר "גלובס" וגיאוקרטוגרפיה: נפילה דרמטית לליכוד ל-24 מנדטים - נתניהו איבד 14 מנדטים ב-5 שבועות; 21 מנדטים לקדימה, 17 - לעבודה ולישראל ביתנו

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] לראשונה אחרי תקופה ממושכת, אף מפלגה לא חוצה את רף ה-25 מנדטים ; מרצ מזנקת מ-5 מנדטים ל-8, אולי אף ל-9 ; הירוקים מתקרבים לרגע בו יעברו את אחוז החסימה ; רע"מ-תע"ל חוזרת למשחק הפוליטי עם 2 מנדטים

צניחה חופשית, כך אפשר לכנות את הירידה הדרסטית של הליכוד בסקר "גלובס" ומכון גיאוקרטוגרפיה בהנהלת פרופ' אבי דגני - בתוך חמישה שבועות משלימה המפלגה, שהסתמנה עד כה כמפלגת השלטון הבאה, ירידה של 14 מנדטים. אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היה הליכוד זוכה ל-24 או 25 מנדטים. בסך הכל שלושה מנדטים יותר מקדימה (21). צמוד. ההיחלשות הדרמטית של הליכוד משנה לחלוטין את המפה הפוליטית: לראשונה אחרי תקופה ממושכת, אף מפלגה לא חוצה את רף ה-25 מנדטים.

את המנדטים שאבדו יכולים בליכוד לחפש באיחוד הלאומי (שעולה ל-6 מנדטים) ובישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שממשיכה לשמור גובה עם 17 מנדטים. זו האחרונה, נאבקת ראש בראש על המקום השלישי יחד עם מפלגת העבודה, שמתייצבת על 17 מנדטים.

את העלייה המשמעותית ביותר בסקר, שנערך אמש (ב') בקרב מדגם מייצג של 600 איש בקרב בעלי זכות ההצבעה (טווח הסטייה הסטטיסטית עומד על כ-4%), רושמת מרצ. סוף סוף הצדיקה המפלגה את האיחוד עם תנועת השמאל החדשה, ומ-5 מנדטים קפצה ל-8 ואולי אף ל-9.

במקביל להתחזקותו של ליברמן, חוזרות גם המפלגות הערביות לתמונה. אחרי שבשבוע שעבר נעלמו כליל, נכנסת רע"מ-תע"ל חזרה למשחק עם 2 מנדטים, בדיוק כמו הגמלאים שרושמים הופעת בכורה. מנגד, הירוקים עוד לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה אבל הרגע הזה מתקרב. אם תמשך המגמה, לא מן הנמנע שאת הכנסת הזו יזכו לראות מבפנים.

סקר בחירות