חברת DMO תקשורת ושירותים הגישה בקשה דחופה להקפאת הליכים

החברה הינה רשת חנויות דיו ופתרונות הדפסה ומחשוב, המונה כ-30 סניפים ברחבי הארץ ; הצהירה כי היא חדלת פירעון ; השופטת אלשיך דחתה את הבקשה לצו במעמד צד אחד

חברת די.אמ.או - תקשורת, שירותים ובינלאומי הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים במעמד צד אחד. זאת, בטענה כי היא נמצאת במצב של חדלות פירעון וחובותיה נאמדים בכ-13 מיליון שקל. השופטת ורדה אלשיך דחתה את הבקשה למתן הצו במעמד צד אחד וקבעה דיון במעמד הצדדים ל-12 בפברואר.

החברה הינה רשת חנויות דיו ופתרונות הדפסה ומחשוב, המונה כ-30 סניפים ברחבי הארץ. החברה ביקשה מבית המשפט להסמיך את הנאמן בהקפאת הליכים להשלים את המו"מ עם חברת אקסלנט ריטייל, חברה בת של דאטהסייף גרופ, המחזיקה ב-די.אמ.או 10%, ולחתום על כל המסמכים הנדרשים לצורך הוצאתו לפועל של ההסכם בין שתי החברות. בהתאם להסכם תמכור די.אמ.או את רשת החנויות שבבעלותה לחברת אקסלנט ריטייל תמורת כ-5.5 מיליון שקל.

בפנייה לבית המשפט, שהוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר רוי בר-קהן, דורון נחמיה ואושרת שמעון ממשרד בלושטיין, בר-קהן, ציגנלאוב ושות', נאמר עוד כי הכונס מתחייב בשלב השני של העסקה ובכפוף לאישור הסדר הנושים לרכוש מ-די.אמ.או כמות חודשית של מוצרי דיו לתקופה של חמש שנים בסך כולל של 44.5 מיליון שקל. לדברי החברה, באמצעות עסקה זו ניתן יהיה לפרוע כ-80% מיתרת החוב כלפי הנושים.

דחיפות בהסכם

די.אמ.או מציינת כי הדחיפות באישור ההסכם עם אקסלנט ריטייל נובעת מכך שבימים אלו חנויות הרשת מתקשות לפעול; העובדים מצויים במצב של חוסר ודאות לגבי המשך דרכה של הרשת; ובפועל החנויות עומדות בפני סגירה מיידית.

די.אמ.או מציינת עוד כי העסקה שביצעה עם דאטהסייף גרופ - במסגרתה התאפשר לאחרונה לעשות שימוש בפלטפורמת השיווק של די.אמ.או ואף הוקצו לה 10% ממניותיה - לא הניבה את הפירות המקווים ויצרה קשיי נזילות.

בנוסף התברר ל-די.אמ.או כי "מצגים שונים שהציג בפניה סמנכ"ל הכספים שלה לא התממשו בלשון המעטה". די.אמ.או מבהירה כי בכוונתה לברר בימים אלו את היקף הנזקים שנגרמו לה כתוצאה ממחדליו של סמנכ"ל הכספים. לדבריה, קיים חשש סביר כי חלק לא מבוטל מקשייה התזרימיים נובע מפעילויות לא תקינות של סמנכ"ל הכספים.

השופטת אלשיך נימקה את החלטתה לדחות את הבקשה למתן צו הקפאת הליכים במעמד צד אחד, בכך שעל פניו אין מבוקש צו הקפאה אלא ניסיון להביא את בית המשפט לאשר עסקה מתוכננת ומוסדרת. (פש"ר 1231/09).