יובל בן-זאב צופה לדיסקונט רווח של עשרות מיליוני שקלים ברבעון הרביעי; הרווחיות ב- 2009 תבטא תשואה להון של כ-4% בלבד

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' מעריך כי במחיר המבטא מכפיל הון של 0.35 - הסיכוי גובר על הסיכון ומותיר המלצתו "תשואת יתר" ; "האתגר המרכזי מולו ניצב דיסקונט כיום הוא יחס הלימות ההון שצפוי לרדת ביחס לרבעון השלישי"

מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז', יובל בן זאב מפרסם היום (ד') דגשים לדו"חות בנק דיסקונט הצפויים להתפרסם בסוף חודש מארס ומבט לשנת 2009 . בן זאב חוזר על המלצת תשואת יתר לבנק. להערכתו במחיר המבטא מכפיל הון של 0.35 הסיכוי גובר על הסיכון.

"האתגר המרכזי מולו ניצב בנק דיסקונט כיום הוא יחס הלימות ההון. שיעור של 10.6% בסוף הרבעון השלישי של 2008 וצפי לירידה ברבעון הרביעי מעמיד את הבנק לקראת אתגר של ממש בפתח 2009".

להערכתו דיסקונט ירשום ברבעון הרביעי רווח של עשרות מיליוני שקלים וכי הרווחיות בשנת 2009 תבטא תשואה להון של כ-4% בלבד.

בן זאב מעריך כי דיסקונט צפוי לגייס במהלך שנת 2009 כתבי התחייבות בסך 2-2.5 מיליארד שקל, מרביתם בהון משני עליון. ניראה שהבנק יצטרך להסתייע בתכנית הערבויות של משרד האוצר וגם לקוות לשוק טוב וגם לשלם מרווחים גבוהים.

המחסור בהון ראשוני מקורי צפוי לפגוע בפוטנציאל הצמיחה של נכסי הסיכון של הבנק. להערכת כלל פיננסים פוטנציאל הצמיחה עומ ד על -5%-6% בלבד והבנק ייאלץ להאט את קצב הצמיחה בתחום האשראי. מעריכים כי עקב כך ייאלץ דיסקונט לוותר על הזדמנויות בשוק האשראי המבוצע כיום במרווחים גבוהים בהרבה ועם בטוחות טובות יותר. הנהנים העיקריים ממגמה זו צפויים להיות הבנקים פועלים ולאומי בתחום האשראי העסקי ומזרחי בתחום המשכנתאות.

בהתייחסו לתוכנית האסטרטגית של הבנק מעריך בן זאב כי הבנק ינצל את מועד פרסום הדו"חות השנתיים לעדכון כלפי מטה של היעדים שהוצגו בעבר. מזכיר כי הבנק קבע לפני כשנתיים יעד של השגת תשואה להון של לפחות 13% החל משנת 2010.