אבישי ברוורמן: "החטא הפיננסי השחית את העולם; אנשי הפיננסים זו קבוצה גדולה שגנבה 500 מיליארד דולר"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, בכנס הרצליה: "אנחנו במשבר חמור ביותר מכיוון שגם בנקים באירופה וגם בארה"ב לא שמעו על יחס הלימות הון" ; "בניגוד לנתניהו, אני לא הייתי מפריט כל דבר. הייתי מגדיל את שיעור הגירעון ל-6% מהתקציב הממשלתי"

"אין יותר בנקאי השקעות בעולם", אמר פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ("העבודה"). "מדוע יש אובדן אמון מוחלט? מכיוון שגם בנקים באירופה וגם בארה"ב לא שמעו על יחס הלימות הון. לכן אנחנו במשבר החמור ביותר. ואולי חוש ההומור של ההיסטוריה הוא שהדוקטורט של ברננקי הוא על המשבר בשנות ה-30' של המאה הקודמת", אמר ברוורמן במסגרת דיון שעסק באתגרי ניהול הסיכונים והרגולציה הפיננסים בישראל בכנס הרצליה אשר במרכז הבינתחומי.

"כן, אני רוצה שיותר אנשים שרוצים ללמוד פיננסים יבואו ללמוד הנדסה. החטא הפיננסי הזה השחית את העולם; אנשי הפיננסים הם קבוצה יותר גדולה מברנרד מיידוף שגנב 50 מיליארד דולר. זו קבוצה גדולה יותר שגנבה 500 מיליארד דולר".

לדבריו, "כשוורן באפט היה יו"ר סלומון ברדרס, הוא לקח דולר אחד בלבד לשנה מראש. על מנהלי החברות לעשות את אותו הדבר". ויו"ר ועדת הכספים המשיך לתקוף, הפעם את נתניהו: "בניגוד לנתניהו אני לא הייתי מפריט כל דבר. הייתי מגדיל את שיעור הגירעון ל-6% מהתקציב הממשלתי. אני לא מסכים עם מר נתניהו. השנה שום בנק ושום חברה גדולה לא משלמת מסים, ולכן אני מניח שגם מר נתניהו לא מתכוון להורדת המסים".