הכונס על אחזקות גאידמק באוסיף, עו"ד פיני יניב, מבקש שכר-טרחה של 8.1 מיליון שקל

בספטמבר 2008 הגיש בנק מזרחי-טפחות בקשה לאכיפת השיעבוד על מניות גאידמק באוסיף, ואלה נמכרו בסופו של דבר לישרס ב-135 מיליון שקל ; לדברי יניב, היעילות והמהירות שבה פעל עם צוותו הצילו את תיק הכינוס

עו"ד פיני יניב, כונס הנכסים על אחזקותיו של ארקדי גאידמק בחברת אוסיף השקעות ופיתוח, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לפסוק לו שכר-טרחה של 8.1 מיליון שקל.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי בספטמבר 2008 הגיש בנק מזרחי-טפחות בקשה לאכיפת השיעבוד על מניותיו של גאידמק באוסיף בשל חוב של כ-160 מיליון שקל.

כונס הנכסים הזמני על המניות, עו"ד יניב, פירסם הזמנה להציע הצעות לרכישת המניות, ואלה נמכרו בסופו של דבר לישרס חברה להשקעות תמורת 135 מיליון שקל.

לדברי הכונס, הנחישות, היעילות והמהירות שבה פעל עם צוותו הצילו את תיק הכינוס ובלעדיהן לא ניתן היה לכסות את החוב. עו"ד יניב מציין כי ההצלחה של המימוש המהיר יחסית של מניות גאידמק ובעד תמורה גבוהה יחסית הושגה בזכות מאמץ אינטנסיבי. לדבריו, המניות נמכרו במחיר המבטא 136% ממחיר המניה בבורסה ובסכום הגבוה ב-25 מיליון שקל מסכום ההצעה שקיבל גאידמק מעו"ד ד"ר יוסי שגב. הכונס מציין עוד כי כתוצאה מהמהלך סולק מלוא חובו של גאידמק לבנק בסכום של למעלה מ-158 מיליון שקל.

עו"ד יניב מציין כי הוא מבקש שכר-טרחה בשיעור של 6% בלבד - דהיינו בשיעור הנמוך ביותר במדרג שנקבע בהלכה הפסוקה לגבי שכר-טרחתם של כונסי נכסים; וכי השיעור יחושב רק לפי שווי הרכוש שמומש.

הכונס מציין כי הבנק, שהינו הנושה המובטח, אינו מתנגד לבקשה לפסיקת שכר-הטרחה המבוקש. השופטת דניה קרת-מאיר ביקשה לקבל את תגובת הכנ"ר לבקשה. (פש"ר 2481/08).