התמ"ת תובע את הליכוד על אי תשלום שכר מינימום ל-20 בני נוער שהעסיק

ההליך הפלילי יוצר מבוכה רבה בליכוד בשל סמיכותו לבחירות, וגם משום שנתבע נוסף בפרשה הוא יו"ר הליכוד ברמת-גן, כרמל שאמה, שניצב במקום ריאלי (25) ברשימת הליכוד לכנסת

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, הבטיח בסוף השבוע להעלות את שכר המינימום אם ייבחר לראשות הממשלה. בינתיים, "גלובס" חושף כי משרד התמ"ת מנהל נגד הליכוד הליך פלילי, בנוגע לאי תשלום לכאורה של שכר מינימום עבור 20 בני נוער. הליך זה יוצר מבוכה רבה בליכוד בשל סמיכותו לבחירות וגם משום שנתבע נוסף בפרשה הוא יו"ר הליכוד ברמת-גן, כרמל שאמה, שניצב במקום ריאלי (25) ברשימת הליכוד לכנסת.

נגד הליכוד ונגד 3 מאנשי המפלגה הוגש כתב אישום לאחר שחקירת המשרד העלתה כי בני הנוער לא זכו לתשלום שכר מינימום כחוק בזמן מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכה בשנת 2003. על-פי כתב האישום, כנגד הנערים בוצעו עבירות נוספות על חוק העסקת בני נוער. כך למשל, לחלקם לא הוצא פנקס עבודה ואילו אחד הצעירים עבד ברצף במשך 21 שעות.

הליך פלילי נחשב לנדיר באופן יחסי בדיני העבודה, משום שישנן רק שתי עבירות שמחייבות הליך כזה: אי תשלום שכר מינימום או אי תשלום שכר בכלל. כך למשל, במחצית השנייה של 2006 הוגשו רק שישה כתבי אישום פליליים כאלה, כאשר ההליך כנגד הליכוד הוא אחד מהם.

הקנס המקסימלי כנגד עבירה על חוק שכר מינימום מגיעה ל-200 אלף שקל לעובד, כך שבתרחיש הפסימי ביותר מבחינת הליכוד היא יכולה להיתבע בתשלום של ארבעה מיליון שקל.

בתקופה האחרונה התקיימו במסגרת ההליך נגד הליכוד שני דיונים בבית המשפט, כאשר דיון נוסף נקבע למארס הקרוב, לאחר הבחירות. גורמים בליכוד טענו היום (ד') כי מקור הדלפת דבר ההליך הוא בגורמים פוליטיים שמעוניינים להזיק לליכוד, ועל כן ביקשו שלא לפרסם את הידיעה.