וורן באפט תוקע יתד בסוויס-רה: ברקשייר האת'אווי תשקיע 3 מיליארד פרנק שוויצרי במבטחת המשנה

החברה השוויצרית הזהירה מפני הפסד של מיליארד פרנקים שווייצריים ב-2008 כתוצאה ממחיקות

מבטחת המשנה, סוויס רה , אמרה היום (ה') כי היא תגייס עד 5 מיליארד פרנקים שוויצריים (4.3 מיליארד דולר), כולל 3 מיליארד פרנקים מחברת ההשקעות ברקשייר האתאווי של המיליארדר, וורן באפט.

במקביל, החברה חשפה כי עבור 2008, היא צופה הפסד של מיליארד פרנקים שוויצריים, כתוצאה ממחיקות. היא הודעה כי תשלם רק דיבידנד נומינלי ל-2008 כיוון שהיא בעיצומו של ארגון מחדש של עסקיה במטרה להפחית את הסיכון.

ברקשייר האתאווי תשקיע 3 מיליארד פרנקים באמצעות שטרי חוב שתנפיק לטובתה סוויס רה, ואשר ברקשייר תוכל להמיר אותן למניות כעבור 3 שנים, בתוספת מימוש של 25 פר"ש למניה.

נציין כי לברקשייר ולסוויס רה יש כבר קשרים חזקים. חברת האחזקות של באפט החלה לאחוז בנתח של 3% מסוויס רה בשנה שעברה והסכימה לשאת בעלות ביטוחי התאונות והנדל"ן שלה למשך 5 השנים הראשונות.

כמו כן, סוויס רה תבקש מעלי המניות שלה לאשר את מכירתן של מניות בהיקף של עד 2 מיליארד פר"ש לבעל מניות קיימים, היה והיא תאמין שיש צורך בהון נוסף.

מנכ"ל החברה אמר כי ביצועיה ב-2008 היו איתנים, אך קוזזו ע"י מחיקות בפורטפוליו ההשקעות שלה. בתגובה להפסדים, הקבוצה מצמצמת סיכונים וסוגרת פעילויות שאינן קשורות באופן ישיר לביטוח משנה.