"רוב הדגמים של הונדה יוצעו גם בתצורה היברידית"

פגישה עם בכירי החברה חושפת את העתיד הירוק שמתכננת הונדה: גרסאות היברידיות של מרבית דגמי החברה, ואפילו רכב חשמלי מלא

[להרשמה לניוזלטר רכב]

הונדה הינה אחת מיצרניות הרכב "הירוקות" ביותר, ובימים אלה היא אף מובילה, בין השאר, פרויקט ניסיוני במסגרתו נעות בכבישי בקליפורניה - בשימוש יומיומי - עשרות מכוניות מדגם FCX, המונעות על-ידי מימן נוזלי ופולטות אדי מים בלבד.

גם כלי רכב היברידיים הם נדבך חשוב מאוד בתוכנית האסטרטגית הירוקה של הונדה. בסיומה של נסיעת מבחן על מכוניות ה-INSIGHT, ההיברידית החדשה של הונדה, שוחחנו עם גארט דין, מנהל יחסי הציבור של הונדה לכלי רכב היברידיים; ועם יממוטו קוטארו ממרכז המחקר והפיתוח של החברה בפרנקפורט.

הונדה FCX

הנציגים ציינו, כי הייצור הסדרתי של ה-FCX יתרחש כנראה רק בעתיד הרחוק, אם לא הרחוק מאוד, עקב בעייתיות בשימוש ובהפקה של מימן נוזלי. קוטארו, אחד המהנדסים הבכירים של הונדה, שמע גם על הפתרון החלופי שמציעה "בטר פלייס", שמתבסס על תחנות להחלפת סוללות, אך לדעתו הוא לא יעמוד במבחן המציאות כי לא כל נהג יסכים להחלפה כזו. על ההיבט הסביבתי של הפתרון אמר קוטארו, כי מקור האנרגיה להטענת הסוללות הוא שיקבע האם אכן תהיה הפחתת פליטת מזהמים כוללות בשימוש ברכב חשמלי.

עוד ציין קוטארו, כי "ברגע שתהיה דרישה למכוניות חשמליות 'נטו' המונעות בסוללות, הונדה תהיה ערוכה לכך". לדבריו, "ה-FCX הוא רכב חשמלי לכל דבר, המונע כיום על-ידי תאי דלק. כל מה שצריך כדי להפוך אותו לחשמלי מקובל, הוא להחליף את תא הדלק בסוללות".

דין ציין, כי הולנד היא דוגמה קיצונית להשפעה של חוקים סביבתיים על ענף הרכב במדינה, וש-50% ממסירות הרכב הן של דגם הסיוויק ההיברידי. עוד ציין דין, כי בהונדה צופים שהחוקים הסביבתיים שמתעדפים כלי רכב היברידיים יוקשחו ברוב מדינות העולם בעתיד, וכי מחיר הנפט יעלה ועמו גם הביקוש לרכבים מסוג זה.

לדברי דין, "הונדה מתכננת להשיק בקרוב, בנוסף ל-INSIGHT, גם גרסה היברידית של ההונדה 'ג'אז', ואפילו דגם ספורט היברידי שיקרא CR-Z. בעתיד רוב הדגמים של הונדה יוצאו גם בתצורה היברידית, בדומה לבחירה היום בין מנוע דיזל לבנזין".

למרות האופטימיות, הונדה, כמו יצרניות רכב אחרות בעולם, לא הצליחה לחמוק מהמשבר. בארה"ב בלבד צנחו מכירותיה בחודש ינואר ב-28%, לעומת ינואר אשתקד. אחד הדברים הראשונים שהונדה ויתרה עליו הוא קבוצת פורמולה 1 של החברה. לדברי קוטארו, "הקבוצה שאבה מהונדה 600 מיליון דולר בשנה, ו-400 מהנדסים ממרכז המחקר והפיתוח; וכעת כל אלה יופנו לשיפור מותגי החברה". *