רכישת NDS הושלמה - והחברה הפכה לפרטית

קרן הפרייבט אקוויטי האירופית - פרמירה, ותאגיד המדיה שבשליטת רופרט מרדוק - ניוז קורפ שילמו 63 דולר עבור כל מניה, ובסך הכל כ-3.7 מיליארד דולר ; עם השלמת התהליך, פרמירה תחזיק ב-51% וניוז קורפ ביתרת המניות

לאחר מספר חודשים הושלמה מכירתה של NDS , שהופכת היום לחברה פרטית. בהתאם ללוח הזמנים המקורי, NDS קיבלה אתמול את האישור הסופי שהיה דרוש לסיום תהליך המכירה - אישורו של בית המשפט העליון בבריטניה.

עם השלמת התהליך, NDS תוחזק על-ידי קרן הפרייבט אקוויטי האירופית Permira וניוז קורפ, תאגיד המדיה שבשליטת רופרט מרדוק, כשפרמירה תחזיק ב-51% וניוז קורפ ביתרת המניות. קודם לכן החזיקה ניוז קורפ (שנכנסה להשקעה בחברה עוד בשנת 1992), ב-72% ממניות NDS. לפי הודעת NDS, אתמול היה יום המסחר האחרון במניות החברה בנאסד"ק.

NDS, בניהולו של ד"ר אייב פלד, מספקת ציוד הצפנה וגישה מותנית, וכן מוצרים ופתרונות דיגיטליים המיועדים לספקי טלוויזיה רב ערוצית וספקי תוכן. פרמירה וניוז קורפ משלמות עבור הפיכתה של NDS לפרטית סכום של כ-3.7 מיליארד דולר, כשמחיר המניה בעסקה הוא 63 דולר.

לפני כשלושה שבועות אישרה אסיפת בעלי המניות את הרכישה ברוב של כמעט 100%, ורפי קסטן, סמנכ"ל התפעול של NDS ומנכ"ל NDS ישראל, אמר כי מדובר בעסקה טובה לכל הצדדים, והעריך שהיא תושלם במועד למרות השינויים שקרו בכלכלת העולם מאז שהחל התהליך, ביוני האחרון.

רוב פעילותה של NDS בישראל היא במרכז הפיתוח של החברה בהר חוצבים שבירושלים. לאחרונה, על רקע המשבר הכלכלי והציפיות לשנה "מאתגרת", NDS נאלצה לפטר למעלה מ-100 עובדים בישראל, מתוך יותר מ-1,000 שהעסיקה.