האוצר אישר 6 מ-7 קרנות המנוף שניגשו למכרז לטיפול באשראי החוץ בנקאי

הקמת קרנות המנוף הינה במסגרת יישום תוכנית ההאצה של האוצר, עליה הוכרז בסוף נובמבר האחרון ; בסך הכול, הודיעה המדינה כי תקצה 5 מיליארד שקל לשורת קרנות מנוף שיושקו בשלב מאוחר יותר

משרד האוצר פרסם היום את תוצאות הליך המיון המוקדם לניהול קרנות המנוף, מהם עולה כי שש קבוצות עברו כבר את הליך הבחירה האיכותי והקבוצה השביעית - בראשות KCPS, נדרשת להעביר לאוצר כמה הבהרות והיא צפויה לקבל את האישור כבר בתחילת השבוע הקרוב. באוצר מרוצים מאוד מתוצאות ההליך לבחירת הקבוצה המנהלת בקרנות המנוף.

קרנות המנוף הינן קרנות השקעה המשותפות לממשלה ולגופים מוסדיים ומיועדות לטיפול באשראי החוץ הבנקאי ובהסדרי חובות של חברות ישראליות. הקמת קרנות המנוף הינה במסגרת יישום תוכנית ההאצה של האוצר, עליה הוכרז בסוף נובמבר האחרון.

בשלב זה הוכרזו שש קבוצות שעמדו בקריטריונים הנדרשים ממנהל הקרנות, כפי שהוגדר בהליך המיון המקדמי - מדובר בקבוצות של אהרון ציטרין, חן ברדיצ'ב, אורי שלו ושלום גולדבלט; של אייל גבאי, אורי יוגב ורואי מכנס; הקבוצה של יעקב אלינב, אודי הילמן וקותי גביש; של גבי פרל, מני וסרמן, רן גרודצקי וצורי לביא; של גבי טרבלסי, גיא ועדיה, גיל גרשלר וגיא זוקין; ושל פרופ' נסים ארניה, ראובן צבאג, עזרא עטר וירון פיטארו.

כאמור, הקבוצה הנוספת - של KCPS, יחד עם יוסי דאובר, גבי לב, שי איילון והדי בן סירא, תאושר סופית לאחר שתעביר מספר הבהרות שנדרשו ממנה על ידי ועדת המכרזים. באוצר מציינים כי מדובר בהבהרות בנאליות יחסית וכי הקבוצה הזו תאושר כבר בימים הקרובים.
באוצר מספרים כי המועמדים לניהול הקרנות הציגו מכתבי כוונות מגופים מוסדיים להשקעה בקרנות בהיקפים גבוהים משמעותית מהסכום המינימאלי הנדרש שעמד על כ-400 מיליון שקל. לדברי גורם באוצר אחת הקרנות אף הציעה מיליארד שקל התחייבויות מצד המוסדיים.

ביום ראשון הקרוב, ה-8 בפברואר, יפורסם המכרז הכמותי להקמת שתי הקרנות הראשונות, במסגרתו יתמודדו הקבוצות שאושרו, על הסכום הכולל שהגופים המוסדיים ישקיעו בקרנות לצד השקעתה של המדינה. הקבוצות הזוכות במכרז הכמותי ייבחרו בהתאם להיקף הכסף המוסדי שיביאו לקרנות למול כספי המדינה. כלומר, הקרן שתציע את המינוף הגבוה ביותר לכספי המדינה תזכה במכרז.

הגשת ההצעות במכרז צפויה להיות ב-1 במארס. באוצר מציינים שביום א' הקרוב יפורסמו מסמכי המכרז באתר האינטרנט של האוצר בכתובת http://www.mof.gov.il/manof.asp.
בשלב הראשון, מדובר על בחירת שתי קבוצות ניהול שינהלו את קרן המנוף הראשונה שתושק, שתכלול השתתפות מדינה של 600 מיליון שקל, וקרן נוספת עם השתתפות מדינה של כ-400 מיליון שקל. בסך הכול, הודיעה המדינה כי תקצה 5 מיליארד שקל לשורת קרנות מנוף שיושקו בשלב מאוחר יותר.