אובמה קורא לסנאט לאשר את תוכנית התמריצים: "הכרחית להצלת מקומות העבודה של אזרחי ארה"ב"

נשיא ארה"ב בנאום הרדיו והאינטרנט השבועי שלו: "אמריקנים ברחבי המדינה הזאת נאבקים ונושאים את עיניהם בציפייה לראות אם נמלא את המשימה שעומדת בפנינו. בואו נראה להם שזה מה שאנחנו עושים - ונעשה כל מה שיידרש כדי למלא אחר הבטחתנו לאמריקה" ; התקדמות משמעותית בסנאט לקראת אישור תוכנית התמריצים

בעוד הסנאט עושה צעדים משמעותיים לקראת אישור תוכנית התמריצים שיזם, דיבר היום נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על חשיבותה של התוכנית ועל השלכותיה על אזרחי ארה"ב.

"אמריקנים ברחבי המדינה הזאת נאבקים, ונושאים את עיניהם בציפייה לראות אם נמלא את המשימה שעומדת בפנינו. בואו נראה להם שזה מה שאנחנו עושים - ונעשה כל מה שיידרש כדי למלא אחר הבטחתנו לאמריקה", אמר אובמה בנאומו השבועי לרדיו ולאינטרנט.

אובמה הדגיש את דחיפותה של התוכנית להפחת רוח מחודשת בכלכלה האמריקנית המקרטעת - ולהחזרת מובטלים למעגל העבודה. "בעיצומו של המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז 1929, אזרחי ארה"ב מקווים שהקונגרס יתחיל להתמודד עם האתגר הגדול שניצב מולנו", המשיך אובמה בנאום, ששודר לפני נסיעתו הראשונה של הנשיא הטרי למעון הנופש הנשיאותי בקמפ דיוויד שבמרילנד. "אחרי הכל, זאת היתה המהות של הבחירות בנובמבר האחרון".

אובמה הודה כי הוא מכיר בעובדה שהתוכנית רחוקה מלהיות מושלמת, אולם אמר כי יהיה מסוכן מדי להשאיר אותה "חסרת חיים על השולחן".

"חקיקה של דברים בסדר גודל כזה ראויה לבדיקה הקפדנית שקיבלה בחודש האחרון, והיא תזכה לבדיקות נוספות בימים הקרובים", אמר נשיא ארה"ב, "אבל הטווח של התוכנית נכון, והזמן לפעול הוא עכשיו".

למרות הפשרה שאליה הגיעו חברי הסנאט אמש, מרבית הסנטורים הרפובליקנים עדיין סקפטיים לגבי תוכנית התמריצים.