מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר: "המשבר הכלכלי הנוכחי הוא משבר של פעם בחיים"

באלמר הקביל את המשברים הכלכליים ב-1837, 1873 ו-1929 למשבר הנוכחי, וציין כי השנים שעברו בין אחד לשני הן "תקופות חיים שלמה"

אחרי שביום חמישי אמר מייסד מיקרוסופט , ביל גייטס, כי לכלכלת ארה"ב צפויות 3-4 שנים קשות מאד, הצטרף אליו בסוף השבוע מנכ"ל החברה סטיב באלמר, בהתייחסות משלו למשבר. "המשבר הנוכחי הוא משבר של פעם בחיים", אמר באלמר כשנשא דברים בפני חברי קונגרס דמוקרטיים בווירג'יניה.

באלמר שירטט דיוקן של המשברים הגדולים בכלכלה האמריקנית, שאופיינו בקריסות בנקים, בשיעור אבטלה גבוה ובמיתון חמור. את המשברים הללו, ב-1837, 1873 ו-1929 הקביל באלמר למשבר הנוכחי, וציין כי השנים שעברו בין אחד לשני הן "תקופות חיים שלמה".

באלמר הוסיף כי הצמיחה הכלכלית ב-25 השנים האחרונות תודלקה ע"י חדשנות, גלובליזציה ואשראי - וכי הרמות הנוכחיות של חוב אינן בנות קיימא. "ב-1929, לדוגמה, ממש לפני קריסת הבורסות, יחס החוב הפרטי לתמ"ג היה 160%", אמר באלמר. "בשנה שעברה, חובות המגזר הפרטי הראו מינוף גדול הרבה יותר - כשיחס החוב לתוצר היה 300%".

"מנקודת המבט שלי, מה שקורה עכשיו יהיה אתחול (reset) של הכלכלה מן היסוד", אמר באלמר. "הכלכלה תצטרך לייסד את עצמה מחדש לפני שנוכל לצמוח שוב בשיעור בריא".