בעמדת המתנה: טרם נקבע המועד לדיון המכריע על ערוץ 10

משרד התקשורת ממתין להודעת הרשות השנייה המאשרת את המתווה הכולל להסדרת פעילות הערוץ

על אף שיו"ר ערוץ 10, יוסי מימן, כבר העביר התחייבות בכתב, התקנות לשינוי מועד ההכרעה בדבר עתידו של ערוץ 10 טרם הועברו לוועדת הכלכלה. ביום חמישי האחרון, עם קבלת מכתב הכוונות של מימן הוא הועבר לשר התקשורת אריאל אטיאס, אולם עד כה טרם נקבע המועד לדיון בעניין ערוץ 10 בוועדת הכלכלה של הכנסת. במשרד התקשורת מחכים כי הרשות השנייה תודיע על אישור המתווה שמציע ערוץ 10.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי, "מעורבותו של יוסי מימן, יו"ר ישראל 10, הינה צעד חיובי נוסף העשוי לסייע בפתרון הסוגיה. בהתאם למתווה שנקבע בדיון אצל שר התקשורת לפני שבוע בדיוק, משרד התקשורת ממתין להודעת הרשות השנייה המאשרת את המתווה הכולל וסומכת ידיה על הערבויות שמעמיד ערוץ 10, וזאת לשם הגשת התקנות החדשות על-ידי השר".

כאמור, ביום חמישי האחרון נשלח מכתב לרשות השנייה עליו חתומים מימן וכן מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי. במכתב מובהר כי הוגשה על ידי ערוץ 10 בקשה לבנק לאומי להצבת ערבות בנקאית בסך כ-70 מיליון שקל. עוד הובהר במכתב כי במידה והבנק יסרב למתן הערבות, בעלי המניות של הערוץ, מימן, ארנון מילצ'ן ורון לאודר יגבו את הערוץ בכל מחויבויותיו.

המכתב הועבר כאמור ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, ולמנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, שהעבירו אותו לשר התקשורת, כאשר המטרה הייתה כי בעקבותיו יבקש אטיאס דיון בוועדת הכלכלה במטרה לשנות את התקנות, ולאפשר את מיצוי ההסדר עם ערוץ 10 עד ל-15 במארס.

במשרד התקשורת מעוניינים כי הרשות תהיה זו שתיקח אחריות על המכתב ותגבה אותו במכתב שלה, אשר קורא למשרד התקשורת לבקש בעקבותיו את הדיון המחודש, זאת בכדי שאטיאס יוכל לבוא לוועדה עם המלצה מוצקה.