חברות הסלולר: משרד התקשורת בכוונה לא מאפשר להאריך את מועד התגובות לשימוע ב-MVNO

מקורות בקרב חברות הסלולר טוענים כי התנגדות משרד התקשורת לארכה לשימוע בנושא מפעיל סלולר וירטואלי שישתמש ברשתות שלהן - לא מובנת, שכן ממילא מדובר בתיקון חקיקה שיצטרך לעבור בכנסת

חברות הסלולר לא מתייאשות ומנסות שוב לשכנע את משרד התקשורת להאריך להן את המועד להגשת תגובות לשימוע בנושא ה-MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי שישתמש ברשתות שלהן). משרד התקשורת מסרב לאשר לחברות ארכה משמעותית יותר מעבר ל-15 בפברואר ולטענת חברות הסלולר עולה חשש כי סירוב המשרד הוא מכוון, אחרת קשה להן להבין את ההתעקשות על מתן תגובה כה מהירה (תוך שבועיים) לנושא שנמצא בדיון כבר שנתיים.

מקורות בקרב חברות הסלולר טוענים כי התנגדות משרד התקשורת לארכה לא מובנת להם, שכן ממילא מדובר בתיקון חקיקה שיצטרך לעבור בכנסת. עד שתקום ממשלה חדשה ותתכנס כנסת חדשה ייקח חודש-חודשיים ולכן אין סיכוי שהתיקון יעבור בכנסת, כך שנראה שמדובר בהחלטה שרירותית של משרד התקשורת.

לדברי המקורות, לשר התקשורת, אריאל אטיאס, לקח יותר משנה עד שהחליט לפרסם את השימוע ולכן הם לא מבינים מדוע לחברות הסלולר מגיע לקבל פחות מחודשיים-שלושה להכין תגובה מסודרת בנושא כל כך מהותי. לדבריהם, "החברות צריכות לאפשר לכמה וכמה בכירים בכל חברה ללמוד את הנושא ולהעיר את הערותיהם והדרך הבלתי מתחשבת שמוביל המשרד בעניין הזה אינה מותירה מקום לספק שמדובר בהחלטה לא עניינית".

כפי שפורסם ב"גלובס", חברות הסלולר יגישו עבודות של חברות ייעוץ כדי להתמודד עם הרעיון של פתיחת הרשתות שלהן לגורמים נוספים מתחרים. המטרה היא להוכיח שלשחקן כזה אין סיכוי להתחרות בשוק תחרותי וחופשי שלא נשלט על ידי הרגולטור ולכן המשרד עושה כל מה שהוא יכול על מנת לכפות בכוח תחרות היכן שהיא כבר קיימת.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "מתוקף חשיבותו של הנושא, המשרד האריך לבקשת החברות את השימוע בנושא בשבועיים נוספים. לדאבוננו, כאשר המשרד מאריך זמן שימוע, כתבים מסוימים טוענים שמשרד התקשורת מעכב שינויים בשוק ועכשיו הטענות הפוכות ואומרים שאנו נחפזים מדי. נושא הכנסת המפעילים הווירטואליים ידוע לחברות התקשורת הסלולריות זה זמן רב ובמהלכו יכלו החברות לגבש טענותיהן בתחום".