מטאלינק מצמצמת הפסדים ומעדכנת שאם לא תשיג מימון במועד המתאים - היא עלולה להפסיק את הפעילות

למרות הכנסות גבוהות ברבעון הרביעי, מסכמת החברה את השנה עם ירידה של 29.5% בהכנסות והפסד נקי של 21 מיליון דולר

המצב העגום אליו נקלעה מטאלינק , מקבל היום ביטוי בדמות הערת "עסק חי". החברה פרסמה היום את דו"חותיה הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2008, וציינה בהם כי לנוכח מצב המזומנים שלה, אם לא תצליח בהשגת מימון בזמן המתאים, היא תיאלץ להפחית משמעותית את פעילותה, ואולי אף להפסיקה לגמרי. מטאלינק ציינה כי היא ממשיכה במאמציה להשגת מימון נוסף או אלטרנטיבות אחרות, פיננסיות או אסטרטגיות.

מטאלינק מספקת שבבים לתקשורת בפס רחב ברשתות אלחוטיות וקוויות, וכיום היא מתמקדת בפתרונות תקשורת אלחוטית שתואמים לתקן התקשורת 802.11n. החברה כבר דיווחה לפני מספר חודשים כי היא עלולה להיקלע לקשיי נזילות, אך עתה היא מזהירה מפני הפסקה מלאה של פעילותה.

בסוף שנת 2008 היו בקופת מטאלינק 5.8 מיליון דולר. בינואר החברה קיבלה 2.25 מיליון דולר כהלוואה ממשקיע מוסדי, בהמשך ל-3.5 מיליון דולר שהתקבלו כהלוואה ברבעון השלישי, וכעת היא עשויה לבקש 2.25 מיליון דולר נוספים בהתאם לתנאי ההסכם עם המשקיע. ההסכם, שנחתם בספטמבר, מאפשר למטאלינק לפרוע את ההלוואה מוקדם במקרה שהיא תירכש. ההלוואה נושאת ריבית שנתית של 10%, ובתמורה לקבלתה מטאלינק הנפיקה אופציות בדיסקאונט משמעותי לאותו משקיע מוסדי. בכך, מטאלינק מתחילה את השנה עם כ-8 מיליון דולר בקופה.

הכנסותיה של מטאלינק מתחום ה-802.11n, מנוע הצמיחה שלה, עדיין נמוכות מאוד, וכך תוצאותיה הכספיות מתבססות בעיקר על שוק ה-DSL, תחום בו התמקדה החברה בעבר. העיכובים בשוק ה-802.11n אילצו את מטאלינק לבצע קיצוצי עלויות, שכללו גם פיטורים של כמה עשרות אנשים במהלך 2008.

ברבעון האחרון של 2008 מטאלינק רשמה הכנסות של 3 מיליון דולר - גבוה בהרבה מהסכומים שנרשמו ברבעון המקביל (1.4 מיליון דולר) ובקודם (811 אלף דולר בלבד). ובכל זאת, מטאלינק מסכמת את השנה עם ירידה של 29.5% בהכנסות לעומת השנה הקודמת, ואלה מסתכמות ב=7.2 מיליון דולר.

ההפסד התפעולי השנתי הגיע ל-22.6 מיליון דולר, ובתוספת הכנסות מימון של כ-1.6 מיליון דולר נרשם בשורה התחתונה הפסד נקי של 21 מיליון דולר, שהם 89 סנט למניה.

"במהלך 2008, הטמענו תוכנית ארגון מחדש, שאפשרה לנו להפחית את הוצאותינו התפעוליות באופן משמעותי, תוך שמירה על המיצוב המוביל שלנו בשוק", אמר מייסד ומנכ"ל החברה, צביקה שוכמן. הוא ציין שלקוחות החברה התחילו במשלוחים של מוצרים שמשלבים את פתרונות מטאלינק לקראת הטמעות פיילוט. "אנחנו אופטימים-זהירים בהערכה שההטמעות הראשוניות הללו יואצו לקראת סוף 2009. כל הצוות שלנו מחויב להפוך את הטכנולוגיה שלנו ומצבנו בשוק לערך עבור בעלי המניות", הוסיף שוכמן.