פרטנר מגיבה לביקורת על תעריפי הטלפון: צופה עלייה בשיחות מהנייח לנייד

בשיחה עם "גלובס" מסביר סמנכ"ל האינטרנט והתקשורת הקווית בחברה, אלון ברמן, את ההיגיון שעומד מאחורי חבילות התעריפים של פרטנר

מאז נכנסה פרטנר לפני שבועות אחדים לתחום הטלפוניה הקווית הביתית, ספגה החברה ביקורת מצד שאר חברות הטלפוניה על כך שמחירי חבילות השיחה שלה יקרים. אבל בפרטנר לא נשארו חייבים. בשיחה עם "גלובס" מסביר סמנכ"ל האינטרנט והתקשורת הקווית בחברה, אלון ברמן, את ההיגיון שעומד מאחורי חבילות התעריפים של פרטנר.

לדברי ברמן, ההנחה העומדת מאחורי מבנה התעריפים של פרטנר מבוססת על צפי לגידול קבוע ויציב בהיקף דקות השיחה היוצאות מהרשתות הנייחות לרשתות הסלולריות. לדברי ברמן, מבנה התעריפים שלה שונה מזה הקיים בשאר חברות הטלפוניה הנייחת, לפיו 80% מהשיחות מהקווים הנייחים מופנים ליעדים נייחים ורק 20% ליעדים סלולריים.

להערכת פרטנר, 30% ומעלה מהשיחות היוצאות מהקווים הנייחים הן לקווים סלולריים, ולכן לא נכון להשוות את חבילת התעריפים של פרטנר לזו של חברות טלפוניה אחרות.

שליש מהשיחות מהנייח - לנייד

ברמן טוען כי פרטנר ביססה את חבילות התעריפים שלה על נתוני עבודה שביצעה חברת המחקר IDC בישראל, מהם עולה כי היקף השיחות ליעדים סלולריים נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות.

כך, למשל, לפני שנתיים 31.2% מהשיחות מהנייח היו ליעדים סלולריים. ב-2008 עמד היחס על 33.4% והצפי השנה הוא ליחס של 34.6%.

ברמן טוען כי חברות הטלפוניה המתחרות מפרסמות את מחיריהן בהתבסס על שיחות מנייח לנייח, כשעלות השיחות לסלולר לא נכללה בחבילת הדקות הכוללת זאת, לעומת פרטנר שמוכרת חבילת שיחות ברורה וקבועה מראש - הן לנייח והן לנייד.