קבוצת ב.ס.ט תבנה עבור חברת יסודות יניב מגדל מגורים בגבעת שמואל תמורת 100 מיליון שקל

המגדל הסמוך לאוניברסיטת בר אילן יתנשא לגובה של 23 קומות ויכלול 136 דירות; ייבנה בסמוך למגדל הראשון של יסודות יניב, מגדל אשר עורר דיונים משפטיים, תביעות ואף הרשעה פלילית

קבוצת ב.ס.ט תבנה עבור חברת יסודות יניב מגדל מגורים בגבעת שמואל תמורת 100 מיליון שקל. המגדל הסמוך לאוניברסיטת בר אילן יתנשא לגובה של 23 קומות ויכלול 136 דירות, כאשר העבודות החלו בימים אלה והאכלוס צפוי באמצע 2011.

המגדל החדש ייבנה בסמוך למגדל הראשון של יסודות יניב, מגדל אשר עורר דיונים משפטיים, תביעות ואף הרשעה פלילית. ביוני 2008 הורשעו יסודות יניב והבעלים שלה ניסים יניב בבית משפט השלום ברמלה משום שהם קיבלו היתרי בנייה במגרש שייעודו היה ציבורי לבניית פרויקט דיור מוגן לאוכלוסייה מבוגרת, אולם תחת זאת נבנה במקום פרויקט מגורים יוקרתי בן 286 דירות.

בפרויקט שנקרא "קונדוטאוור" הוקמו דירות סטודיו שיועדו להשכרה לסטודנטים מהאוניברסיטה. על יניב נגזר עונש של שנה מאסר על תנאי, 200 שעות שירות לתועלת הציבור וקנסות בסך 312 אלף שקל ועל החברה קנס של 338 אלף שקל.

עם זאת, הדרישה לחייב את הנאשמים בטובת ההנאה שהניבה להם לכאורה הסטייה מההיתר (190 מיליון שקל) נדחתה מחוסר יכולת להעריך אותה, ובית המשפט התחשב גם בעובדה שדיירי הבניין כבר הגישו תוכנית לשינוי ייעוד למגורים.

לפני כחצי שנה פוצלה קבוצת ב.ס.ט, בין האחים שהקימו אותה בשנת 1972, כאשר בדיע טנוס קיבל את השליטה בפעילות החברה בישראל, קנדה, גרמניה ורומניה, ואילו סובחי טנוס קיבל את השליטה בפעילות בפולין. ב-2008 הייתה החברה מעורבת בהקמת 12 פרויקטים שונים בארץ בצבר עבודות בביצוע של כ-700 מיליון שקל. *