האטה ניכרת בשימוש בכרטיסי אשראי בחודש ינואר 2009

מנכ"ל אחת החברות: "זו דרמה, ירידת מדרגה בצריכה. להערכתי השנה תסתיים בעלייה של 3%-4% בלבד בכרטיסי אשראי"

עוד סימן מובהק למיתון. האטה משמעותית בצמיחה בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי בחודש ינואר 2009. מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי ב-3 חברות כרטיסי האשראי בישראל - ישראכרט בניהולו של חיים קרופסקי, כאל בניהולו של בועז צ'צ'יק ולאומי קארד בניהולו של דני כהן - עמדה הצמיחה בסליקת כרטיסי האשראי על 1%- עד 2.5% בהשוואה לנתוני ינואר 2008.

השימוש בכרטיסי אשראי צומח בשנים האחרונות מדי שנה בקצב של 9%-12%. האטה בצמיחה בשימוש בכרטיסי אשראי היא אינדיקציה להאטה בצריכה ולמיתון במשק. "זו דרמה, ירידת מדרגה בצריכה", אמר מנכ"ל אחת מהחברות. "ייתכן שבגלל המלחמה ההאטה בשימוש הוחמרה אבל אנחנו ממש לא מצפים לצמיחה דו-ספרתית בשנת 2009. אינדיקציה טובה יותר נקבל בחודש פברואר אבל להערכתי השנה תסתיים בעלייה של 3%-4% בלבד בכרטיסי אשראי".

מנתוני חברות כרטיסי האשראי עולה כי צריכת מוצרי מזון, המהווה 20% מהשימוש הממוצע בכרטיסי אשראי, צומחת בקצב צמיחת השוק אך בענפים אחרים כמו רהיטים, מוצרי חשמל, הלבשה והנעלה חלה ירידה של כ-10%-15%. תוכניות העבודה של חברות כרטיסי האשראי שאושרו בשבועות האחרונים מניחות כי השימוש בכרטיסי אשראי יעלה השנה ב-2%-4%.

מאידך העריך מנכ"ל בחברת כרטיסי אשראי גדולה כי המשבר יוצר הזדמנות לחברות כרטיסי האשראי להגדיל את היקף האשראי הצרכני. "ככל שיהיה קשה יותר לקבל אשראי בבנקים נראה עלייה גדולה יותר באשראי חוץ-בנקאי", טען המנהל. *

גרף