הפרקליטות בוחנת אם להגיש כתב אישום נגד רו"ח דורון קופמן בגין עבירות מס

קופמן, המתמודד על נשיאות לשכת רוה"ח, נחקר בעבר בחשד לביצוע עבירות מס שונות ; ככל הידוע, קופמן נחקר בנוגע לפעולות שביצע עבור שני לקוחות: הראשון הוא איש עסקים, והשני הוא חה"כ לשעבר מיכאל רצון

רו"ח דורון קופמן, המתמודד על תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון, נחקר בזמנו על-ידי רשות המסים בחשד לביצוע עבירות מס שונות, ובימים אלה מצוי התיק בדיון בין הרשות לפרקליטות המדינה, בסיומו אמורה להתקבל החלטה בשאלה אם להגיש כתב אישום. כך נודע ל"גלובס".

ככל הידוע, קופמן נחקר בנוגע לפעולות שביצע עבור שני לקוחות: הראשון הוא איש עסקים, והשני הוא חבר הכנסת לשעבר מיכאל (מיכי) רצון, לשעבר סגנו של אהוד אולמרט במשרד התמ"ת. קופמן טיפל עבור רצון בהגשת השגה על שומת מס שהוצאה לו. נודע,כי במקרה של איש העסקים, קופמן אף הציע לשלם כופר כדי לסגור את התיק נגדו, והצעתו לא נענתה. יצויין כי ועדות הכופר ברשות המסים נוהגות לדחות בקשות של מייצגים לסגירת תיקים נגדם בכופר.

לפני כשנתיים וחצי המליצה לשכת רואי החשבון למשרד המשפטים למנות את קופמן לחבר במועצת רואי החשבון, שבסמכות המשרד. בשלב מסוים החליט קופמן למשוך את המועמדות - לטענתו ללא קשר לחקירות נגדו אלא בשל לימודים.

לעומת זאת, גורמים בענף טוענים כי משרד המשפטים פסל את מועמדותו של קופמן על רקע החקירות נגדו.

"עיתוי לא מקרי"

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי "אין אנו נוהגים לפרט בעניין הבדיקות הנוגעות למועמדים מחמת צנעת הפרט, וזאת מבלי לאשר או להכחיש דבר מן האמור בפניית העיתון". באשר לסטטוס הטיפול בחקירות המתנהלות נגד קופמן, נמסר כי "התיק נמצא בדיון עם רשות המסים. טרם התקבלה החלטה בעניין".

קופמן רמז בתגובה כי עיתוי העברת המידע לתקשורת בדבר החקירה נגדו נועד לפגוע בהתמודדותו על נשיאות הלשכה. "עיתוי העברת המידע לתקשורת אינו מקרי, וצר לי על כך. מכיוון שפעלתי ללא דופי מבחינה מקצועית איני חושש, וברור לי כי הדברים הללו לא ימנעו ממני להתמודד ואף להיבחר לנשיא הבא של לשכת רואי חשבון", הבהיר.

בנוגע לחקירה נגדו אמר קופמן, כי "לפני מספר שנים העדתי בתיקים הקשורים ללקוחותיי, כפי שכבר פורסם לפני כשנתיים בעיתונות. אין ולא היתה לי כל בעיה עם פעולתי המקצועית, ועובדה זו ידועה לכל הגורמים העוסקים בנושא. הבהרתי וחזרתי והבהרתי כי לא עברתי כל עבירה. למרות רצוני להציג את הדברים, עשויה להיות בכך פגיעה באמון של לקוחותיי".

לדבריו, "בכל מה שקשור לחברותי במועצת רואי החשבון, הרי שאין כל קשר בין עניין זה או אחר לבין החלטתי בזמנו להסיר את מועמדותי. ההחלטה נבעה אך ורק מכך שלימודיי לתואר שני בתכנון ערים בטכניון, גזלו ממני זמן רב".