סיאנו עולה על גב הנמר האסייתי: תספק שבב לטלוויזיה ניידת ל-iPhone

עוד עסקה לסיאנו במזרח, הפעם ביפן ; לאחר שהאביזר ובו השבב הישראלי, קיבל את "ברכת הדרך" מאפל, גוברים המאמצים להפיצו גם באירופה

חברת הסטארט-אפ Siano ממשיכה לרשום הצלחות בשוקי מזרח אסיה. החברה, שמפתחת שבבים לקליטה ועיבוד טלוויזיה דיגיטלית ניידת (MDTV), צפויה להשתלב כחלק מרכזי באביזר שיצורף למכשיר ה-iPhone 3 ביפן. האביזר, שפותח על-ידי המפעיל הסלולרי היפני Softbank Mobile, אמור לספק מטען נייד וטלוויזיה ניידת ל-iPhone, כאשר את השבב לפונקציית הטלוויזיה הניידת תספק סיאנו.

להודעה הנוכחית של החברה יש משמעות לא רק לגבי השוק היפני, אלא גם בנוגע להמשך הקשר עם יצרני הטלפונים הסלולרים המובילים. סופטבנק היא אחת המפיצות של ה-iPhone ברחבי העולם (כמו AT&T בארה"ב, לדוגמה) והאביזר החדש שהיא מציעה קיבל את "ברכת הדרך" של אפל. מהצד הטכני, האביזר הוא בגודל של כרטיס ביקור, ויוכל ויתפקד כמעין יחידת שידור עבור הטלפון הנייד באמצעות תקשורת אלחוטית (WiFi) לשם קליטת הטלוויזיה. זאת, עד למרחק של 10-20 מטר מהמכשיר.

למרות שהרעיון והתשתית הטכנולוגית לטלוויזיה הדיגיטלית קיים כבר מספר שנים, עדיין השוק הזה לא פורץ. יפן היא מדינה שמאמצת מהר גאג'דטים חדשים והציפיות של סופטבנק הן שגם הטלוויזיה הדיגיטלית תתפוס שם במהירות יחסית. סיאנו פועלת בשוק היפני מאז תחילת 2008, והשבב שנמכר ביפן תומך בפורמט הטלוויזיה הדיגיטלית המקומית - ה-ISDB-T. השבבים בתחום פועלים בתדרים המוקצים על-ידי המדינות השונות. במקרה של סיאנו, שילבה החברה בשבב מספר תקנים שרלוונטיים לשווקים באירופה, בארה"ב וכמובן באסיה.

בסיאנו, כך טוען אלון עירוני, מנכ"ל החברה, מתכננים לנצל את הגב הרחב שקיבלו כדי לחדור גם לשווקים אחרים, באמצעות שיתוף פעולה עם סופטבנק. מאמצים אלו עם מספר מפעילים אירופיים יחלו כבר בכנס ה-3GSM שיתקיים בשבוע הבא בברצלונה. לדבריו, "הלקוח היפני ידוע כבררן במיוחד בכל מה שנוגע למולטימדיה. נפעל יחד עם החברה-בת של סופטבנק כדי לשווק את המוצר באזורים נוספים בעולם". ביפן, בכל אופן, מעריך עירוני כי ישנם כ-30 מיליון משתמשים כרגע, מבלי להביא בחשבון את מספר המשתמשים ב-iPhone.

עבור סיאנו, המהלך הנוכחי בא בהמשך למהלכים מוצלחים בשוק הסיני בחודשים האחרונים. החברה השיקה ערב האולימפיאדה שבב לטלוויזיה ניידת, עבור תקן שפועל בשוק הסיני וכן זכתה במספר Design Wins. לפני כשבועיים הודיעה החברה על זכייה משמעותית בעלת רלוונטיות לשוק הסיני. השבב שלה צפוי להיכנס להתקני המחשוב והטלפוניה של יצרניות הטלפונים הניידים הסיניות ZTE ו-Tianyu, חברת הטלקום CEC וכן יצרנית התקני המדיה הניידים Aigo.

הגיוס האחרון של סיאנו היה באוגוסט, אז קיבלה כ-18 מיליון דולר. בסך הכול גייסה החברה מאז הקמתה כ-51 מיליון דולר מהקרנות JVP, DFJ תמיר פישמן ונצ'רס, סטאר ונצ'רס, וולדן, BVP וחברת האלקטרוניקה הטיוואנית Inventec Appliances.