מעלות הפחיתה דירוג האג"ח גם לחברות הנדל"ן שבשליטת פישמן

הדירוג של כלכלית ירושלים ומבני תעשייה הורד בשתי דרגות, ושל מירלנד בדרגה אחת ; הסיבות: "חשיפה למשבר האשראי , חשיפה עתידית לפעילות יזמית במדינות מתפתחות ומינוף גבוה"

לאחר ש- S&Pמעלות הפחיתה את דירוג האג"ח של מרבית חברות הנדל"ן, הגיע תורן של חברות הנדל"ן שבשליטת אליעזר פישמן. חברת הדירוג הפחיתה את דירוג האג"ח של מרבית החברות הציבוריות הנמצאות בשליטת פישמן, והוציאה אותן מרשימת המעקב.

דירוג האג"ח של כלכלית ירושלים הורד בשתי דרגות, מ-A פלוס ל-A מינוס עם אופק שלילי. כלכלני S&P מעלות הסבירו את הפחתת הדירוג על רקע הגידול בסיכון העסקי והפיננסי בפעילות החברה. הסיכון העסקי כולל בין היתר "חשיפה למשבר האשראי העולמי בשל שוקי הפעילות של החברה, חשיפה עתידית לפעילות יזמית במדינות מתפתחות בעלות מאפייני סיכון גבוהים יותר, רמת מינוף גבוהה החורגת מהרמה המקסימאלית עליה החברה התחייבה והרעה ביחסי הכיסוי וביחסים הפיננסיים", כך לפי כלכלני S&P מעלות.

הדירוג של מבני תעשיה הורד בשתי דרגות, מ-AA מינוס עם אופק יציב ל-A עם אופק שלילי. "תלות גבוהה במערכת הבנקאית ובהשגת קווי אשראי חדשים לצורך פירעון חלויות, וחשיפה עתידית לפעילות יזמית במדינות מתפתחות בעלות מאפייני סיכון גבוהים יותר", כך הסבירו כלכלני S&P מעלות את הפחתת הדירוג.

גם דירוג האג"ח של מירלנד , שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון (סימול (MLD, הופחת ל-BBB עם אופק שלילי. החברה פועלת בשוק הרוסי והורדת הדירוג משקפת את ההאטה המשמעותית בשוק הנדל"ן, הן בתחום הנכסים המסחריים והן בתחום מכירת יחידות דיור.

ב-S&P מעלות הפחיתו את דירוג האג"ח ברמה אחת בלבד, אך התייחסו ביתר שאת לנזילות החברה: "יתרת המזומנים נמוכה, וכדי ליישם את תוכניתה העסקית החברה נסמכת על קבלת הלוואות חדשות כנגד נכסים מניבים ופרויקטים יזמיים".

בראש מבנה האחזקות של חברות הנדל"ן של פישמן נמצאת חברת כלכלית ירושלים, שהיא החברה האם של מבני תעשיה, מירלנד ומונדון. חברת דרבן, הנמצאת גם כן בשליטת פישמן, מחזיקה אף היא במירלנד.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"