אולפני דרימוורקס של שפילברג הגיעו להסכם הפצה רב-שנתי עם דיסני

דיסני תפיץ ותשווק 6 מסרטי דרימוורקס בשנה ; בשבוע שעבר קרס הסכם ההפצה שהיה לדרימוורקס עם יוניברסל פיקצ'רס, לאחר ששפילברג דרש כ-100 מיליון דולר כאשראי מיוניברסל

אולפני דרימוורקס של סטיבן שפילברג הגיעו להסכם הפצה רב שנתי עם חברת וולט דיסני, אשר תפיץ 6 מסרטי דרימוורקס בשנה.

וולט דיסני, שהיא חברת המדיה השניה בגודלה בארה"ב עתידה להפיץ את הסרט הראשון של האולפנים בשנת 2010, כך פורסם ע"י מטה החברה בקליפורניה. ההסכם מתייחס לסרטים אשר יופקו תחת הההסכם שיש לדרימוורקס עם חברת הבידור ההודית Reliance Big Entertainment. דיסני תיהיה אחראית גם לשיווק הסרטים.

ההסכם שנחתם היום הינו תוצאה של קריסתו בשבוע שעבר של הסכם ההפצה שהיה לדרימוורקס עם יוניברסל פיקצ'רס של GE ושנחתם באוקטובר. ההסכם המקדמי הנ"ל התפרק לאחר ששפילברג דרש כ-100 מיליון דולר נוספים כאשראי מיוניברסל, אמרו אנשים המקורבים לעניין.

דיסני תקבל עמלת הפצה הגבוהה יותר מ-8% שהיתה אמורה לקבל יוניברסל, דיווח הפיננשל טיימס אתמול. דיסני היתה מועמדת להיות מפיצה של דרימוורקס כאשר שפילברג החל את דרכו העצמאית לאחר שפרש משיתוף הפעולה עם פראמונט פיקצ'רס של ויאקום.

לדיסני כ-3.8 מיליארד דולר בקופתה, ברבעון שהסתיים ב-27 בדצמבר 2008 דיווחה החברה על ירידה של 64% ברווחיה ל-187 מיליון דולר, והכנסותיה ירדו ב-26% והסתכמו ב-1.95 מיליארד דולר.