פרשת שוקי ויטה: עו"ד וינרוט ורו"ח פלדמן זומנו לשימוע; המשטרה המליצה להעמידם לדין

עפ"י החשד, וינרוט ייצג את ויטה בהליכים משפטיים שונים וגבה ממנו שכר-טרחה מופחת - ובתמורה הקל ויטה בהסכמי שומה של לקוחותיו של וינרוט כגון גאידמק ומיכאל צ'רנוי ; משרד וינרוט בתגובה: "החשדות חסרי בסיס"

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ואת רו"ח זאב פלדמן בפרשת שוקי ויטה, זאת בכפוף לשימוע שייערך להם. במכתבי הזימון לשימוע לא פורטו העבירות או החשדות המיוחסות לשניים. גם ויטה עצמו זומן לשימוע בטרם יוכרע באילו עבירות יואשם.

כפי שנחשף ב"גלובס", בפרקליטות מתלבטים הן באשר לעצם העמדתם לדין של וינרוט ופלדמן והן באשר לסעיפי האישום, שנעים בין שידול להפרת אמונים לבין מתן שוחד. ל"גלובס" נודע כי ביאחב"ל סברו כי התשתית הראייתית נגדם מספיקה להעמידם לדין בעבירות שוחד.

כזכור, ויטה חשוד כי בהיותו פקיד שומה גוש דן, ערך הסכמי שומה "מיוחדים וחריגים" לנישומים שונים, ובהם ארקדי גאידמק וזאב רוזנשטיין, תוך חריגה מסמכות. זאת, לאחר שנמצאו הסכמי שומה בהם איפשר לאנשי עסקים לשלם מס בגובה אחוזים בודדים בגין הכנסה של מאות מיליוני דולרים מחו"ל.

המשטרה חקרה מספר עורכי דין ורואי חשבון שייצגו נישומים מול ויטה, ובהם וינרוט ופלדמן. על-פי החשד, וינרוט ייצג את ויטה בהליכים משפטיים שונים וגבה ממנו שכר-טרחה מופחת בסך 20 אלף שקל בגין שתי ישיבות בבית הדין לעבודה. בתמורה, ויטה הקל בהסכמי שומה של לקוחותיו של וינרוט, שייצג אז את גאידמק, מיכאל צ'רנוי ועוד, כשווינרוט מקבל שכר-טרחה "שמן" מהאוליגרכים.

ייצוג משותף

וינרוט אמר בעבר כי שכר-הטרחה שגבה מוויטה הוא הסכום שהוא נוהג לגבות משכירים, וכן כי לא ייצג את ויטה בתקופה שהאחרון טיפל בלקוחותיו - ומשכך לא היה ניגוד עניינים. כן הסביר כי ביקש מפלדמן לייצג את לקוחותיו מול ויטה, משום שמשרד וינרוט אינו עוסק בענייני שומה ופלדמן קיבל מהם את שכרו.

במשטרה חשדו כי וינרוט ופלדמן המשיכו לייצג את הנישומים במשותף, וכי העברת הייצוג לפלדמן נעשתה רק למראית-עין. מנגד, נשמעה העמדה שהשניים פעלו לפי חלוקת העבודה המקובלת בין עורכי דין לרואי חשבון בענייני מיסוי.

ממשרד וינרוט נמסר בתגובה: "החשדות כלפי וינרוט ופלדמן נטולי יסוד וחסרי בסיס על פניהם. כל בירור ענייני יעלה את היותם מופרכים ונסתרים מכל זווית שהיא. החשדות באו לעולם על רקע העובדה שוויטה יוצג על-ידי וינרוט, ועל כן יש בהן פגיעה חסרת תקדים בסניגור עקב מילוי תפקידו, ביחסי עורך דין-לקוח ובזכותו של אדם להיות מיוצג ללא מורא וללא משוא-פנים. ד"ר וינרוט יעמוד על בירור מהיר ויסודי של הדברים, על מנת שהאמת תתברר כהווייתה, על כל המשתמע, כשהוא סמוך ובטוח בתוצאות הבירור".