קומטאץ' פספסה מעט את התחזיות המונמכות ל-2008: "יש לנו ביטחון בהמשך הצמיחה ב-2009"

הכנסות החברה הסתכמו ב-2008 ב-14.1 מיליון דולר והרווח הנקי שלה עמד על 2.3 מיליון דולר ; בניכוי הוצאות שבוצעו באמצעות חלוקת אופציות, מדווחת קומטאץ' על רווח Non-GAAP של 3.8 מיליון דולר, או 14 סנט למניה בדילול מלא

חברת קומטאץ' מורידה הילוך: קצב הצמיחה של חברת אבטחת המידע הקטנה עבר האטה משמעותית ברבעון הרביעי של 2008, והחברה פספסה את התחזיות המונמכות שלה לשנה החולפת. הכנסות החברה מנתניה הסתכמו ב-2008 ב-14.1 מיליון דולר והרווח הנקי שלה עמד על 2.3 מיליון דולר. בניכוי הוצאות שבוצעו באמצעות חלוקת אופציות, מדווחת קומטאץ' על רווח Non-GAAP של 3.8 מיליון דולר, או 14 סנט למניה בדילול מלא.

כזכור, כאשר פרסמה החברה בנובמבר את הדו"ח הרבעוני הקודם, היא גם הפחיתה את תחזיותיה השנתיות: תחזית המכירות הונמכה מרמה של 15-16 מיליון דולר לרמה של 14.2-14.4 מיליון דולר, ותחזית הרווח במונחי Non-GAAP ירדה מרמה של 16-19 סנט למניה לרמה של 15-16 סנט למניה. גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה, מציגה היום קומטאץ' פספוס של התחזיות המונמכות.

"הרבעון הרביעי היה חלש יותר ממה שהערכנו בתחילה, בעקבות תוצאות צנועות יותר מכיוונם של כמה מהפרטנרים שלנו לאור ההאטה הכלכלית, וגם בשל חולשת האירו למול הדולר", אמר היום מנכ"ל החברה גדעון מנטל.

עם זאת, פספוס התחזיות לא מרפה את ידיהם של אנשי החברה, שפרסמה היום תחזית חדשה להמשך הצמיחה בשנת 2009: הציפיות החדשות הן להכנסות שנתיות של 15-16 מיליון דולר, ולרווח Non-GAAP של 4 מיליון דולר, כלומר בין 14 ל-15 סנט למניה. ההחלטה של קומטאץ' להמשיך לספק תחזיות רשמיות ראויה להערכה, לאור העובדה שחברות רבות בוול-סטריט נסחפו באחרונה בטרנד של ויתור על תחזיות.

קומטאץ' הבהירה היום כי הציפיות לצמיחה אינן מבוססות על ביצועיה ברבעון הראשון: החברה מצפה לסיים את הרבעון הראשון עם הכנסות דומות לאלו של 2008, ואז לחדש את הצמיחה ברבעון השני.

את הרבעון הרביעי סיימה קומטאץ' עם הכנסות של 3.5 מיליון דולר ורווח נקי של 644 אלף דולר. ברבעון המקביל רשמה החברה הכנסות של 3.3 מיליון דולר ורווח נקי של 720 אלף דולר. תזרים המזומנים מפעולות שוטפות ירד לרמה של 661 אלף דולר, לעומת 2 מיליון דולר ברבעון המקביל. בקופת החברה שוכבים כיום 16.4 מיליון דולר במזומן ובהשקעות נזילות.

קומטאץ' נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 53 מיליון דולר. החברה מספקת פתרונות תוכנה לאבטחת דואר אלקטרוני, והחל מהרבעון הרביעי מציעה גם מוצרים לאבטחת רשת ולחסימת גישה לאתרים במקומות עבודה. המודל העסקי של החברה מבוסס על שותפויות OEM - מכירה של מוצרי קומטאץ' תחת שם המותג של החברות השותפות. ברבעון הרביעי חתמה קומטאץ' על 13 שותפויות OEM חדשות.

"העובדה שהצלחנו לחתום עם כל כך הרבה פרטנרים חדשים בסביבה של היום, ביחד עם השקת קו המוצרים החדש לאבטחת רשת, נותנים לנו ביטחון בהמשך הצמיחה ב-2009", ציין היום מנטל.