אחרי חודשים ספורים: פובליסיס העולמית סוגרת את מיזם הקניות המקוון Honeyshed

מטרת המיזם היתה לשפר את חוויית הקנייה המקוונת ולהפוך אותה למשעשעת ומושכת עבור צעירים

לנוכח הלחצים הכלכליים, החליטה פובליסיס גרופ לסגור את מיזם הקניות המקוונות, Honeyshed, חודשים ספורים בלבד לאחר שהוא עלה לאוויר והחל לתפקד.

הניסיון היה פרי מוחו של דוד דרוגה, אך לידתו התאפשרה רק באמצעות שיתוף-פעולה בין סוכנות הפרסום של דרוגה, דרוגה5, חברת ההפקות סמגלר ופובליסיס שתרמה מימון שנאמד במיליוני דולרים.

מטרת המיזם היתה להמציא מחדש את חוויית הקנייה המקוונת, ולהפוך אותה למשעשעת ומושכת יותר עבור בני קבוצת הגיל 18-35. המשתמשים יכלו לעשות סיבוב חלונות ראווה באמצעות צפייה בקטעים שבהם מככבים צעירים וצעירות אטרקטיביים שמציעים למכירה מוצרים בערוצים שונים. מנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי, תיאר פעם את המיזם כ"הימור היצירתי החשוב ביותר" של החברה.

"זה בסדר להיות אופטימי ונועז ביחס למשהו חדש במרחב הזה, אבל בהתחשב בסביבה הכלכלית, חשוב יותר לספק ודאות לצרכנים מאשר ללכת על הפיתיון של הפוטנציאל", אמר דרוגה.

באביב 2007 החל דרוגה לחלוק פרטים על פורטל המותגים, אך המהלך עורר בלבול וספקנות בקרב מומחים לתעשיית הרכישות המקוונות. אחד המכשולים העיקריים היה לשכנע את המפרסמים להשקיע במודל החדש.

בנובמבר 2007 הושק האנישד בגרסת בטא, ועברה שנה לפני שסטיבן גרייפר, לשעבר בכיר בדיגיטס, מונה למנכ"ל המיזם והוא עלה רשמית לאוויר.

באותה העת אמר גרייפר לאד אייג' כי למרות המיתון, הוא אופטימי לגבי סיכויי הצלחתו של האנישד. "בכל סביבה כלכלית שהיא, לאנשים יש הכנסה פנויה. אנחנו לא מבקשים מאנשים לקנות בתים ולבצע החלטות השקעה חשובות", אמר גרייפר.

אך כיום מודה גרייפר שהאתגרים העסקיים היו גדולים מהמצופה. "הכלכלה המשיכה לצבור תאוצה בכיוון הלא-נכון", אמר גרייפס. סיכויי האנישד לרשום הצלחה מיידית מוטלים בספק "לנוכח כל הקיצוצים בקרב המפרסמים, ומאמצי המפרסמים להתמקד בערוצי פרסום שיעילותם כבר הוכחה".

גרייפר אמר כי באמצע דצמבר נרשמו באתר 20 אלף ביקורים ביום, ובאמצע ינואר 15 אלף ביום.

"למרות שהתחלנו לבנות כמה נתונים חזקים, לא היתה לנו את היסטוריית המדידות שאותה ביקשו כמה מהאנשים שאתם ניהלנו משא-ומתן", אמר גרייפר. "היה לנו קשה להעריך מתי נעבור לרווח".

"המיזם נע בכיוון הנכון, אבל אין ספק שמדובר במודל שקרוב לוודאי לא היה עובר לרווחיות במשך כמה שנים", אמר דרוגה.