ויסוצקי במגעים לרכישת השליטה בבייגל בייגל מידי יוניליוור

בייגל בייגל, הנמצאת בבעלות משותפת של יוניליוור ישראל ומשפחת בייגל, מחזיקה בנתח שוק כספי של 63% מקטגוריית הבייגלה ומגלגלת מחזור מכירות שנתי של 90 מיליון שקל ; ויסוצקי שואפת להתרחב לתחומים נוספים

חברת ויסוצקי, שבבעלות שלום זיידלר, מנהלת מגעים לרכישת השליטה בחברת בייגל אנד בייגל מידי יוניליוור - כך נודע ל"גלובס".

בייגל בייגל נמצאת בבעלות משותפת של יוניליוור ישראל (51%) ומשפחת בייגל (49%) - משה אברהם, יעקב בייגל ורון בייגל. לפני חודשים אחדים הודיעה יוניליוור כי היא מעוניינת לצאת מתחום פעילות החטיפים המלוחים ולמכור את חלקה בחברת בייגל אנד בייגל. יצויין כי משפחת בייגל אינה מעוניינת למכור את אחזקותיה בחברה, וכי יש לה זכות סירוב ראשונה.

ביוניליוור נימקו בשעתו את ההחלטה ברצון לפישוט הארגון והגברת המיקוד בליבת העסקים של החברה, בקטגוריות שהן בעלות היקף עסקי ונתחי שוק משמעותיים. במסגרת זו נמכרו בשנים האחרונות מספר פעילויות שלא היו בליבת העסקים של החברה בהן למשל מזון לבעלי חיים, אבקות כביסה, טחינה ועוד. יצויין כי על-פי הערכות, גם למיקומו של מפעל בייגל בייגל באזור התעשייה ברקן יש השפעה על רצונה של יוניליוור למכור את חלקה.

חברת בייגל אנד בייגל פועלת בתחום החטיפים המלוחים, ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-90 מיליון שקל. לחברה כאמור מפעל בברקן ומוצריה מופצים לשוק הקמעונאי ולשוק המוסדי. לפי נילסן, בשוק המבורקד מחזיקה החברה בנתח שוק כספי של 63% מקטגוריית הבייגלה המגלגלת כ-72 מיליון שקל בשנה.

בנוסף לבייגלה, החברה פועלת בתחום החטיפים המלוחים גם עם המותג נשנושים. כמו כן היא משווקת קרקרים ועוגיות מזרחיות. בקטגוריית העוגיות המזרחיות איבדה החברה בשנת 2008 נתחי שוק לטובת מובילת הקטגוריה, חברת עבאדי, והיא מחזיקה בנתח כספי של 20% מהקטגוריה.

המגעים שמנהלת ויסוצקי כיום הם בהמשך לאסטרטגיה של חברת ויסוצקי להרחיב את תחומי פעילותה. יצוין כי באפריל 2007 רכשה ויסוצקי 51% ממותג שמן הזית זיתא.

מחזור המכירות השנתי של חברת ויסוצקי עומד על כ-200 מיליון שקל בשנה. מקור עיקר המחזור הוא בפעילותה בתחום התה, מותג הדגל של החברה. החברה פעילה גם בקטגוריית התה קר עם המותג אייסטי.

בנוסף לכך, לויסוצקי מערך שירותי הפצה ומכירה המגיע לכ-8,000 נקודות מכירה הן בשוק הקמעונאי והן בשוק המוסדי, לרבות מסעדות, בתי-חולים, בתי-קפה וכדומה. במסגרת פעילות מערך ההפצה, ויסוצקי מפיצה את העוגיות המלוחות והמתוקות של עבאדי, מוצרי קיקומן ואת הוופלים של מנעמים. ויסוצקי מעוניינת להושיב על הפלטפורמה הקיימת שלה יותר עסקים וכך להגדיל את רווחיות החברה.

יוניליוור ו-ויסוצקי סירבו להגיב לידיעה.

גרף