בשנת 2008 חל גידול של 17% בתביעות לקוחות נגד בנקים. התביעות הסתכמו בסך של כ-980 מיליון שקל, לעומת 840 מיליון שקל בשנת 2007. כך עולה מבדיקה שערכה חברת "שגיא חישובי ריבית", המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים וייעוץ כלכלי. בכך נמשכת מגמת הגידול בהיקף התביעות נגד בנקים. ב-2006 הסתכמו התביעות ב-745 מיליון שקל, וב-2005 הסתכמו ב-620 מיליון שקל.
במקביל, נמשכה בשנה החולפת גם מגמת הירידה בסכום התביעות שהגישו בנקים נגד לקוחות. היקף התביעות ב-2008 עמד על כ-2.3 מיליארד שקל, לעומת כ-2.61 מיליארד שקל בשנת 2007 - ירידה של 13%. ב-2006 עמדו התביעות על סך של כ-2.9 מיליארד שקל, ובשנה שלפניה על כ-2.86 מיליארד שקל.
עו"ד אופיר צברי ממשרד צברי-יובל אומר כי הנושא הבולט בתביעות שהוגשו ב-2008 הוא טענת הלקוחות שהבנקים הפסיקו להם את האשראי והמימון באופן שרירותי וגרמו להתמוטטותם של עסקים רבים. בנוסף, הוגשו תביעות בנושאים של גביית ריביות יתר, שינוי גובה הריבית ללא הודעה, ליווי בנייה, גביית עמלות מיותרות, התניית שירות בשירות ועוד.
מנכ"ל חברת שגיא, אמנון שוורץ, אומר כי הירידה בתביעות בנקים נגד לקוחות משקפת מגמה בתפיסת הבנקים לפיה הם מעדיפים להגיע להסדרת חובות בפשרות. לדבריו, הבנקים גמישים יותר בניהול מו"מ אישי לפני שהתיק עובר לטיפול משפטי. "הבנקים מודעים לכך שמקורות האשראי של הלקוחות נמוכים ומעדיפים להתפשר ולקבל סכום קטן יותר מאשר להסתכן בהפסד הסכום כולו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.