"האילוצים הכלכליים" הכריחו את לאנס ארמסטרונג לבטל בדיקות סמים

רוכב האופניים שזכה 7 פעמים בטור דה פראנס אמור היה להפעיל תוכנית אישית לבדיקת סמים על מנת לנקות את החשדות נגדו, אבל ירד מהרעיון בגלל העלויות ; "התברר לנו שהתוכנית הזאת מורכבת ומסובכת"

כשלאנס ארמסטרונג חזר אחרי פרישה בת 3 שנים וחצי מרכיבה מקצוענית, הוא הודיע שיעשה הכל כדי לפזר את ענן החשדות שעומדים נגדו בגין שימוש בסמים. עם פתיחת האימונים הוא אמר כי מעבר למחוייבות שלו לבדיקות סמים בגופים הבינלאומיים, הוא יפעיל גם תוכנית אישית לבדיקת סמים. במסגרת התוכנית הוא שכר מומחה חיצוני מלוס אנג'לס, את דון קטלין, שיהיה אחראי לתעד את פעולותיו וייבצע לו בדיקות סמים נוספות, מעבר לאלה של הוועד הבינלואמי למניעת סמים.

אלא שחודש אחרי הקאמבק, הודיע מי שזכה 7 פעמים בטור דה פראנס, כי הוא מבטל את התוכנית בשל אילוצים כלכליים. לפי התוכנית, ארמסטרונג היה אמור לתת דגימות דם ושתן בכל יום ובכל מקום בו הוא נמצא בעולם, ותוצאות הדגימות היו אמורות להתפרסם באינטרנט לציבור הרחב. "התברר לנו שהתוכנית הזאת מורכבת ומסובכת, עם יותר מדי תנועה ממקום למקום שתקשה על ביצועה", אמר קטלין, שהיה אמון על התוכנית. "ככל שהדברים התקדמו, זה הלך והסתבך".

ריצ'רד פאונד, מי ששימש בעבר כנשיא הוועדה העולמית למניעת סמים בספורט, אמר כי התוכנית נדונה לכישלון כבר מתחילתה ולא האילוצים הכספיים אלו שהפילו אותה. "חשבתי שהתוכנית נעשתה יותר עבור התקשורת", אמר. "הרי מה היה קורה אם פתאום היו מוצאים בדיקה חיובית? האם הם היו מדווחים על זה להתאחדות האופניים האמריקנית?"

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט