המשטרה: להעמיד לדין את ראש עיריית רמלה יואל לביא בגין הפרת חוק הרשויות המקומיות

לביא חשוד בעבירה של אי-פרסום הסכם לפי סעיפי חוק הרשויות המקומיות, שבוצעה במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2008

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמלה, יואל לביא, לאחר שסיימה את חקירתה בעניין. היחידה לחקירות הונאה חקרה חשד כנגד ראש העירייה, לפיו לא פירסם הסכם בניגוד לסעיפי חוק הרשויות המקומיות.

לביא חשוד בעבירה של אי-פרסום הסכם לפי סעיפי חוק הרשויות המקומיות, שבוצעה במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2008. לאחר שנמצאה תשתית ראייתית לחשד, הועבר תיק החקירה לפרקליטות מחוז המרכז.

ראש עיריית רמלה מסר בתגובה: "סיעת ישראל ביתנו תמכה במועמדותי לראשות עיריית רמלה בכל 4 מסעות הבחירות האחרונים. בין היתר כיהן נציג הסיעה מר אבי לוינסון כסגן ראש העיר. לקראת הבחירות האחרונות ב-11 בנובמבר 2008 פורסמה בתקשורת המקומית הודעת תמיכה של סיעת ישראל ביתנו במועמדותי לראשות העירייה. האם אין זה עונה לדרישות בחוק למתן פומביות להסכם קואליציוני?

"אם המבחן הוא שההודעה על ההסכם צריכה להימסר למזכיר העירייה תוך 72 שעות והדבר נעשה מספר יממות לאחר מכן, הרי שיש לבחון את שיקול הדעת של ההמלצה. מה גם שסביר להניח שאציג הוכחה ניצחת שפעלתי על פי חוק ובשקיפות מלאה כפי שאני נוהג תמיד".

הפנה את תושבי עירו הערבים "לעבור לג'לג'וליה"

זו לא הפעם הראשונה שלביא מסתבך עם החוק. באפריל 2008 היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע לשר הבינוי והשיכון, זאב בוים, כי הוא מוצא שמינויו של ראש עיריית רמלה לתפקיד מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל "פסול ואינו סביר".

החלטת מזוז ניתנה בעקבות פנייתם של מספר ארגונים חברתיים שביקשו לבדוק את מועמדותו של לביא. פנייתם נעשתה על רקע התבטאויותיו של לביא בראיון עיתונאי, בו הפנה ערבים מעירו לעבור לג'לג'וליה, זאת על רקע ויכוח על מתן שמות ערבים לרחובות בעיר.

מזוז ציין בהחלטתו כי מינויו של לביא יכול להביא לפגיעה באמון במערכת הציבורית. לדבריו, יש יסוד לחשוד כי לביא ינהג שלא על פי אמות מידה שוויוניות במידה שימונה לתפקיד הציבורי הבכיר.