רשות ני"ע מונעת מעו"ד פנינה גיא לייצג מולה חשודים בעבירות ני"ע

טוענת כי גיא, כממונה על האכיפה לשעבר, לא יכולה במשך שנה לייצג אדם בפני כפופיה לשעבר ; הסוגייה התעוררה באחרונה כשגיא ביקשה לייצג את אילן מורגן, הנחשב ל"מאדוף" הישראלי והחשוד בעבירות ני"ע

רשות ניירות ערך מונעת מהממונה על האכיפה לשעבר, עו"ד פנינה גיא, לייצג חשודים בעבירות ניירות ערך מול מחלקת החקירות של הרשות. כך נודע ל"גלובס".

הרשות טוענת כי מעבר לתקופת הצינון שחלה על עובד שפרש מהרשות, החוק קובע כי הוא לא ייצג אדם בפני עובד רשות שהיה כפוף לו ערב פרישתו במהלך השנה שחלפה מפרישתו. כמו כן, עובד רשות שפרש לא ייצג אדם בעניין בו הוא טיפל במסגרת עבודתו ברשות.

מאחר שהממונה על האכיפה היא לכאורה מעל מחלקת החקירות, הרי שאנשי מחלקת החקירות לכאורה היו כפופים לגיא בהיותה הממונה על האכיפה ברשות. מכאן - לפי פרשנותו של היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד שוני אלבק - גיא מנועה מלייצג גורמים מול מחלקת החקירות. עם זאת הבהירה הרשות, כי אין לגיא מניעה מייצוג בבית משפט, אם כי לא בעניין שבו טיפלה בהיותה עובדת הרשות.

הסוגייה התעוררה באחרונה, כשגיא ביקשה לייצג את אילן מורגן, החשוד בעבירות ניירות ערך. מורגן, הנחשב ל"מאדוף" הישראלי, שהונה משקיעים במגזר החרדי בהבטיחו להם תשואות פנטסטיות, מיוצג בידי עו"ד ירון ליפשס ממשרד כספי. בשלב כלשהו עלתה אפשרות כי גיא תצטרף לייצוג והייצוג יהיה משותף, אלא שהרשות סירבה לכך.

הרשות טענה כי גיא מנועה מלייצג את מורגן מול מחלקת החקירות, בטענה כי היא אינה יכולה לפעול מול החוקרים, שהיו בעבר כפופים לה.

תקופת צינון

הסוגייה עלתה גם במקרה נוסף מהימים האחרונים: גיא היא כיום שותפה במשרדו של עו"ד גדעון פישר, אליו הצטרפה אחרי פרישתה מהרשות. פישר מייצג את מידד דבש, לשעבר מנהל קרנות נאמנות במגדל שוקי הון, שבשבוע שעבר נעצר בידי רשות ניירות ערך, בחשד למסירת מידע פנים ועבירות ניירות ערך נוספות. ואולם במקרה הזה, מאחר שהתברר כי פישר מייצג את דבש מזה שנים, הרשות לא מצאה לנכון להתערב.

ממשרדו של גדעון פישר נמסר בתגובה: "מבין התיקים הרבים שהועברו לטיפול המשרד בענייני צווארון לבן, שוק ההון וניירות ערך, בתיקים בהם נדרש ייצוג מול עובדי הרשות לניירות ערך, שהיו כפופים לעו"ד פנינה גיא - היא נמנעה מלטפל בתיק אלה כמתחייב בחוק, והטיפול הועבר לעורך-דין אחר. כך ננהג עד תום תקופת הצינון הנקובה בחוק בעניינה של עו"ד פנינה גיא, דהיינו עד סוף יולי 2009".