סקר היועצים מראה חד-משמעית: יועצי ההשקעות בישראל רוצים לראות את בנימין נתניהו כשר האוצר

גלובס tv סקר יועצי ההשקעות של מיטב ו"גלובס": קיימת חלוקה גושית ברורה - מועמדי הליכוד, נתניהו ושלום, גורפים יחד 84% מקולות היועצים ; נתניהו לבדו גורף 72% מהקולות ; מועמדי קדימה, כולל רוני בר-און, מסתפקים ב-16% הנותרים

שלושה ימים לאחר הבחירות מסתמן כי על בנימין נתניהו תוטל משימת הרכבת הממשלה - אם כי זה לא עומד להיות פשוט. נתניהו או ציפי לבני - אחת ההחלטות הראשונות והחשובות שיצטרך לקבל ראש הממשלה היא איוש תפקיד שר האוצר. מדובר באחד התיקים הבכירים, החשובים והנחשקים בממשלה, במיוחד עכשיו, בתקופה של מיתון עולמי שגולש גם לכלכלת ישראל.

מייד לאחר שתוצאות הבחירות הצביעו על קדימה והליכוד כשתי המפלגות הגדולות ביותר, ביצע בית ההשקעות מיטב סקר sms בקרב יועצי השקעות נבחרים, במטרה לבדוק מי הוא שר האוצר הנחשק של היועצים.

הסקר מראה חד-משמעית שיועצי ההשקעות רוצים לראות את בנימין נתניהו כשר האוצר.

במסגרת הסקר ביקשנו מהיועצים לבחור באחד מארבעה מועמדים טבעיים לתפקיד שר האוצר, שניים מכל מפלגה גדולה: רוני בר און, שר האוצר המכהן, ומאיר שטרית, שר אוצר לשעבר - שניהם מקדימה, ובנימין נתניהו וסילבן שלום - שני שרי אוצר לשעבר מהליכוד. כאמור, כולם כיהנו כעבר כשרי אוצר וכולם נחשבים, גם במפלגותיהם, כמועמדים רלבנטיים לתפקיד.

תוצאות הסקר מצביעות על חלוקה גושית ברורה: מועמדי הליכוד, נתניהו ושלום, גורפים יחד 84% מקולות היועצים. מועמדי קדימה, כולל שר האוצר המכהן, מסתפקים ב-16% הנותרים.

הבדלי גישות

התוצאות הללו מעידות גם על העדפה ברורה לגישה כלכלית: נתניהו, המוביל בבירור בהעדפת היועצים, דוגל בגישת כלכלת השוק באדיקות, התחייב להורדת מיסים (בניגוד לדעת בנק ישראל) ונחשב לשר אוצר נטול חמלה שפגע בעבר בשכבות החלשות.

גישה זו מאותגרת בסביבה הממותנת הנוכחית, שלא הולמת הורדת מיסים מחד ופגיעה כלכלית בציבור מאידך.

בקצה השני של הסקאלה, עם 7% בלבד מקולות היועצים, ניצב מאיר שטרית, שנחשב כמי שתומך בשכבות החלשות.