עוד חדשות רעות מתעשיית הרכב בארה"ב: חברות החלפים זקוקות לסיוע ממשלתי בהיקף 25.5 מיליארד דולר

הסיוע, כך נטען בבקשה מהממשל, ימנע גל של פשיטות רגל נוספות בענף, ויבטיח את האספקה של חלפים ליצרניות הגדולות, שמצידן חייבות לעמוד בדד-ליין שבו הן אמורות להראות סימני הבראה, עד סוף מארס השנה ; ספקיות חלפי הרכב, מעסיקות כ-600 אלף עובדים ברחבי המדינה

המשבר הפיננסי הנוכחי, מהעוצמתיים שידעה כלכלת העולם מזה כמה עשורים, ושפגע בין השאר בתעשיית הרכב האמריקנית על שלוש יצרניותיה הגדולות - ג'נרל מוטורס , פורד וקרייזלר, מגיע עם לספקיות חלפי הרכב - מעין גל המשך לגמגומן של היצרניות הגדולות.

חברות לחקי החילוף הגישו בקשה לממשל אובמה, לסיוע של כ-25.5 מיליארד דולר, שיבטיח את הישרדותן בתעשיית הרכב הרעועה. הבקשה הוגשה לאוצר האמריקני ע"י 2 קבוצות סחר - התאחדות ספקיות החלפים, והתאחדות יצרניות המנועים והציוד הנלווה.

הסיוע, כך נטען בבקשה, ימנע גל של פשיטות רגל נוספות בענף, ויותר חשוב - יבטיח את האספקה של חלקי רכב ליצרניות הגדולות, שמצידן חייבות לעמוד בדד-ליין שבו הן אמורות להראות סימני הבראה, עד סוף מארס השנה.

ספקיות חלפי הרכב, שמעסיקות כ-600 אלף עובדים ברחבי המדינה, טענו בפני הממשל, כי יותר מ-40 חברות כבר הגישו בקשה לצ'פטר 11, שמקנה הגנה מפני נושים, אך במילים אחרות - המשמעות היא פשיטת רגל. חברות חלפים נוספות עלולות להיקלע לאותו מצב, באם לא יקבלו סיוע.