המשבר הפיננסי הנוכחי, מהעוצמתיים שידעה כלכלת העולם מזה כמה עשורים, ושפגע בין השאר בתעשיית הרכב האמריקנית על שלוש יצרניותיה הגדולות - ג'נרל מוטורס , פורד וקרייזלר, מגיע עם לספקיות חלפי הרכב - מעין גל המשך לגמגומן של היצרניות הגדולות.
חברות לחקי החילוף הגישו בקשה לממשל אובמה, לסיוע של כ-25.5 מיליארד דולר, שיבטיח את הישרדותן בתעשיית הרכב הרעועה. הבקשה הוגשה לאוצר האמריקני ע"י 2 קבוצות סחר - התאחדות ספקיות החלפים, והתאחדות יצרניות המנועים והציוד הנלווה.
הסיוע, כך נטען בבקשה, ימנע גל של פשיטות רגל נוספות בענף, ויותר חשוב - יבטיח את האספקה של חלקי רכב ליצרניות הגדולות, שמצידן חייבות לעמוד בדד-ליין שבו הן אמורות להראות סימני הבראה, עד סוף מארס השנה.
ספקיות חלפי הרכב, שמעסיקות כ-600 אלף עובדים ברחבי המדינה, טענו בפני הממשל, כי יותר מ-40 חברות כבר הגישו בקשה לצ'פטר 11, שמקנה הגנה מפני נושים, אך במילים אחרות - המשמעות היא פשיטת רגל. חברות חלפים נוספות עלולות להיקלע לאותו מצב, באם לא יקבלו סיוע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.