האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות קלה של 0.05% לרמה 4.047 שקלים בפתיחת שבוע המסחר

לידר שוקי הון: ממשלה ימנית צרה עלולה לעלות לתקציב המדינה כ-2-3 מיליארד שקל ; מעריכים כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.7% ; מעריכים כי מדד נמוך מאד בינואר יגביר את הציפיות להורדת ריבית חדה, וזאת כשבנק ישראל רומז שהריבית תרד לאפס

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות קלה של 0.05% לרמה של4.047 שקלים בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 4.045 שקלים לאחר שירד ב-0.2%.

קיימת אי וודאות סביב הקואליציה הבאה, כאשר נתניהו שואף להכניס את קדימה לממשלה, מה שיוזיל את עלות הרכבת הקואליציה, אך לא בטוח שציפי לבני תסכים. ממשלה ימנית צרה עלולה לעלות כ-2-3 מיליארד שקל לתקציב המדינה.כך מעריכים היום (א') בלידר שוקי הון, בהתייחסם לבחירות האחרונות.

היום יתפרסם מדד ינואר, כשצפי כלכלני לידר שוקי הון הוא למדד שלילי של 0.7%. לדבריהם, מדד נמוך מאד בינואר יגביר את הציפיות להורדת ריבית חדה, וזאת כשבנק ישראל רומז שהריבית תרד לאפס. עוד הם אומרים כי המשך הורדת ריבית תומך באפיקים הארוכים, כאשר העקום תלול מדי, עם פער של 3.9% בין המקמ והשחר ל- 10 שנים.

"שוק האג"ח חושש (בצדק) מגירעון גדול השנה, אך חשוב להדגיש שהשנה - לגיוס ממשלתי אין תחרות עם הגיוס של הסקטור הפרטי. הגידול הצפוי בחיסכון של משקי הבית גבוה בהרבה מהגיוס נטו על ידי האוצר", מסכמים בלידר שוקי הון.

בנק אגוד: בחודש הבא יוריד הנגיד את הריבית בעוד 0.25%

השווקים בחו"ל ממשיכים להיות תנודתיים כאשר נתוני המאקרו ממשיכים להעיד על משבר כלכלי חריף שמתבטא גם בתוצאות החברות המדווחות. ההשפעות העתידיות של חבילת התמרוץ של אובמה ותוכנית החילוץ למגזר הפיננסי על המשק בארה"ב אינן וודאיות, וייתכן כי לא יספיקו כדי לחלץ את המשק מהמשבר בו הוא שרוי. אנו ממשיכים להמליץ ללקוח הסולידי לשמור על שיעור של 10% במניות, ולספקולטיבי - עד 35%". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם המאקרו שלהם.

גם באגוד צופים כי המדד שיפורסם היום יהיה שלילי, ברמה של 0.7%. הם מעריכים כי בחודש הבא יוריד הנגיד את ריבית בנק ישראל בעוד 0.25% לרמה של 0.75%.

לבסוף, בנוגע לשוק המט"ח, אומרים הכלכלנים כי בשקלול עם יתר הגורמים המזיזים את שער החליפין, אין לבחירות משקל רב מדי, אך גידול בערפול לגבי אופי הממשלה, הקושי שנוצר למועמד שיקים את הממשלה בסופו של דבר לשלוט בה והצורך שלו כנראה לפשרות עם מפגלגות הקואליציה, יחד עם הסיכוי הגובר להוצאות נוספות מוקדמות על בחירות חדשות בעתיד - הינם גורמים מחלישים למטבע המקומי.

לשבוע הקרוב, נקודת תמיכה שוכנת ברמה של 4.012 שקלים לדולר ונקודת התנגדות ב-4.094 שקלים.

רוצה לדעת מה יגיד יוסי פרנק על שוק המט"ח מחר בבוקר? - הירשם בחינם למאני טיים - ותדע עוד הלילה לפני כולם