איגוד המשווקים בארה"ב: 77% מהמשווקים מתכננים לקצץ השנה בהוצאות המדיה

רוב המשווקים בארה"ב כבר קיצצו בתקציבים ומבקשים הנחות ממשרדי הפרסום

במקרה שלא הייתם בטוחים עד כה, המצב אכן גרוע ממה שחשבתם. מסקר עדכני שערך איגוד המפרסמים בתפוצה ארצית בארה"ב (Association of National Advertisers) ופורסם ב-10 בפברואר, עולה כי 77% מהמשווקים מתכננים להפחית את תקציב הפרסום שלהם. המספר המדהים הזה הוא בהחלט סימן רע לבאות.

"הדו"ח הנוכחי אינו מכיל חדשות טובות", אומר נשיא האיגוד והמנכ"ל, בוב ליאודיסי. "זה לא טוב למפרסמים, זה לא טוב לסוכנויות - וזה בטח לא טוב למדיה". הדבר נכון בעיקר כשלוקחים בחשבון את העובדה כי תעשיית הפרסום משתרכת בדרך כלל כ-6 חודשים אחרי הכלכלה בכללותה, ולכן גם אם הדברים ישתנו לטובה בחודש יולי הרי שהמשווקים לא ירגישו את תוצאות השינוי עד 2010.

"עם זאת", אומר ליאודיסי, "תוצאות הסקר לא מפתיעות. המסר העיקרי שקיבלתי מחברי האיגוד בחודשים האחרונים הוא שהם סובלים מחוסר ביטחון נוראי".

עוד בממצאים העגומים: 72% מהמשווקים מתכוונים לקצץ בתקציב ההפקה של מסעי הפרסום שלהם; 68% מתכוונים לדרוש מהסוכנויות לקצץ בהוצאותיהם הפנימיות ו/או להציע הנחות משמעותיות; ו-48% מחפשים אחר דרכים להוריד את מחירי הסוכנויות כבר כיום.

הסקר הנוכחי ממשיך את מחקר האיגוד, שפרסם דו"ח נוסף באוגוסט שעבר. בסקר הקודם היו המשווקים פסימיים פחות, אך כפי שאומר מר ליאודיסי, הסקר מדד את כוונותיהם לפני קריסת הבורסה. "הדברים החלו כבר באוגוסט להאט, אך אז עוד לא הגענו לקצה הקרחון", הוא אומר.

אחת השאלות שנשאלו המשווקים בסקר הקודם היתה האם הם חשבו כי הם עומדים לקצץ בתקציביהם ב-6 החודשים שאחרי כן, ו-53% מהם ענו בחיוב. בסקר הנוכחי התגלתה מציאות עגומה הרבה יותר: 71% מהמשווקים חוו כבר קיצוצי תקציב.

ליאודיסי מוסיף כי תוצאות הסקר הנוכחי משקפות את הכיוון העגום בה צועדת הכלכלה בכללותה. "השמש אינה זורחת על ראשו של איש כרגע", הוא אומר.

141 המשווקים שנסקרו הם חברי האיגוד. הם משווקים במנעד תעשיות רחב, הכולל את מוצרי הפרמצבטיקה, השירותים הפינאנסיים, מוצרי הצריכה הארוזים, הקמעונאות והטכנולוגיה.

תוכנית הקיצוצים של המשווקים

* 72% מתכוונים לקצץ בתקציב ההפקה של מסעות הפרסום שלהם.

* 68% מתכוונים לדרוש מהסוכנויות לקצץ בהוצאותיהם הפנימיות ו/או להציע הנחות משמעותיות.

* 48% מחפשים אחר דרכים להוריד את מחירי סוכנויות הפרסום.