נאמן האג"ח של פסיפיקה דורש פירעון מיידי של כ-25 מיליון שקל

נדרשת לפרוע את הסכום תוך שבעה ימים ; ניירות הערך של החברה נמצאים בהשעיית מסחר מזה כשנה ; בדו"חות השנתיים של 2007 היה לחברה מזומן בהיקף של פחות ממיליון שקל

בפסיפיקה אחזקות , החברה הנמצאת בהשעיית מסחר מאז חודש פברואר 2008, העניינים הולכים ומסתבכים: כעת דורשים מחזיקי האג"ח באמצעות הנאמן, זיו האפט נאמנויות, פירעון מיידי של האג"ח שהחברה הנפיקה.

הדרישה מגיעה בשל חריגה משטר הנאמנות של החברה, ופסיפיקה נדרשת לפרוע בתוך שבוע את יתרת האג"ח, בצירוף ריבית והפרשי הצמדה.

פסיפיקה, העוסקת בנדל"ן מניב ובמלונאות, גייסה 25 מיליון שקל במאי 2007.

אחרי שהחברה רכשה מספר קרקעות ברומניה, בתחילת שנת 2008 התחילו הבעיות בחברה, והמסחר בניירות ערך של החברה הופסק.

בין הסיבות שהובילו להשעיית המסחר במניה היו הדרישה להציג מחדש דו"חות כספיים, התפטרות מבקר החברה, ליקויים שנתגלו בעסקה לרכישת זכויות בקרקעות ברומניה, ודרישה לפירעון מוקדם של האג"ח.

הסיפור של פסיפיקה מייצג את חגיגת גיוסי החוב שבוצעה בשנים האחרונות על-ידי חברות נדל"ן קטנות שרכשו קרקעות במזרח אירופה, וכיום לא ברור מניין ישיגו את המימון להשלמת הפרויקטים.

לא ברור כמה כסף יש בקופת החברה כרגע, אולם על פי הדו"ח האחרון של החברה, שפורסם בחודש אוקטובר - דו"ח מתוקן לשנת 2007 - מצבה אינו מזהיר.

החברה רשמה הכנסות של 3 מיליון שקל בלבד, וההפסד השנתי הגיע ל-9.6 מיליון שקל. לחברה היה מזומן בהיקף נמוך ממיליון שקל, כאשר סך הנכסים במאזן, התרכז בעיקר במבנים שנמצאים בהקמה, וכן בתשלומים על חשבון קרקעות שנקנו. המצב של בעלי האג"ח בעייתי, לאור העובדה שמלבדם היה לחברה חוב בנקאי, בהיקף של 8.9 מיליון שקל.

כעת לא ברור כמה כסף יהיה לחברה להחזיר למחזיקי איגרות החוב, ולדברי הנאמן טרם התקבלה תגובת החברה לדרישה להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי.