גם גדי ודורי דנקנר לא יצליחו לשלם בזמן למחזיקי האג"ח

אלרן השקעות מבקשת לדחות בחודש את התשלום למחזיקי אג"ח ב', בסך 35 מיליון שקל בתקווה להגיע עד אז להסדר עמם ; גדי דנקנר: "שום דבר מהותי לא התחדש מאז האסיפה הקודמת"

אלרן השקעות שבשליטת משפחת האחים גדי ודני דנקנר (32%), שהוא גם יו"ר בנק הפועלים ומשפחת דודם שמואל דנקנר (32%), לא תשלם במועד את חובה למחזיקי אג"ח ב'. בסוף פברואר אמורה הייתה אלרן לשלם למחזיקי האיגרות מסדרה ב' סך של 35 מיליון שקל (ריבית ורבע מהקרן), אך כעת היא מבקשת מהם לדחות את התשלום למארס הקרוב. יצוין, כי בסוף מארס חל מועד התשלום למחזיקי אג"ח א' של החברה, בסך 24 מיליון שקל (פדיון מלא של האג"ח בתוספת ריבית). אג"ח א' נסחרת בתשואת זבל של יותר מ-1000%, ואג"ח ב' נסחרת בתשואה של 125%.

היום התקיימו שתי אסיפות של מחזיקי אג"ח משתי הסדרות במשרד עורכי הדין של החברה, ראב"ד-מגריזו-בנקל-להב. למחזיקי אג"ח ב' הוצע כאמור לדחות את תשלום הקרן והריבית לחודש מארס, ובנוסף הם התבקשו לאשר את הסמכתו של הנאמן לביצוע דחיות נוספות של מועדי התשלום, בתקופות נוספות שלא יעלו במצטבר על 10 ימים. באסיפה הבאה, שנקבעה ל-24 בפברואר, יוחלט האם לאשר את ההסדר.

אסיפת האג"ח נפתחה בחצי שעה איחור מכיוון שהנציגות של מחזיקי אג"ח ב' - מנורה, הראל פיא ואבי שוויצר - לא הספיקה להגיע להסדר עם הנהלת החברה. עו"ד אלון בנימין, המייצג את נציגי האג"ח והנאמן, אמר כי "חשיפת פרטי ההסדר באסיפה עלולה לפגוע במהלך, ולכן אנו מעדיפים להימנע מכך".

עו"ד יורם ראב"ד נתן את גרסת החברה לאיחור, בכך ש"עדיין לא הספקנו להגיע להסדר עם נציגות מחזיקי האג"ח".

בעל השליטה באלרן השקעות, גדי דנקנר, המשמש גם כמנכ"ל, ציין כי "שום דבר לא התחדש מהותית מבחינה עסקית מאז האסיפה הקודמת". המשתתפים באסיפת אג"ח ב' צפויים להשיב בתוך 24 שעות האם הם מסכימים לדחיית התשלום.

גירעונות ותזרים שלילי

אלרן השקעות עדיין לא פרסמה את הדו"חות הכספיים לסיכום 2008, אך נזכיר לתוצאות הרבעון השלישי צורפה הערת "עסק חי", בפעם השנייה מאז הרבעון השלישי של 2007. בין היתר, הפסד כבד של 84.5 מיליון שקל יצר גירעון בהון העצמי של 123 מיליון שקל.

לחברה קושי להחזיר חובות על רקע ירידה של 50% בהכנסות, גירעון בהון החוזר של 90.6 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי בגובה 26.7 מיליון שקל.

אלרן השקעות פועלת ב-3 תחומים עיקריים: נדל"ן (באמצעות חברת הבת אלרן נדל"ן), תיירות (פארק השעשועים "עיר המלכים" באילת), תקשורת (25.3% ב-DTH, חברת לוויין ברומניה) וקמעונאות (רשת פארמים בשם "ניו-לייף" ברומניה).