תחזית קודרת של התאחדות התעשיינים של בריטניה: הכלכלה הבריטית עלולה להתכווץ ב-3.3% ב-2009

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] בתחזית הקודמת, התאחדות התעשיינים של בריטניה, חזתה קצב צמיחה של 1.7% ב-2009 ; אם אכן התחזיות של CBI יתממשו, הכלכלה הבריטית תציין שישה רבעונים רצופים של נסיגה כלכלית

[נצל את המשבר בבריטניה לטובתך - הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

בריטניה עלולה להכפיל את קצב הנסיגה הכלכלית לעומת תחזיות קודמות וזאת לנוכח משבר האשראי ההולך ומחמיר אשר הפיל את הכלכלה הבריטית למיתון החמור ביותר מזה 30 שנה. כך פרסמה התאחדות התעשיינים של בריטניה (CBI).

התמ"ג של בריטניה צפוי להצטמצם ב-3.3% ב-2009 לעומת 1.7% בתחזית שפורסמה בנובמבר. אם אכן התחזיות של CBI יתממשו, הכלכלה הבריטית תציין שישה רבעונים רצופים של נסיגה כלכלית. ב-CBI, הלובי הכלכלי החזק ביותר בבריטניה, מעריכים כי הכלכלה הבריטית תתכווץ ב-4.5% מאז תחילת המשבר ברבעון השלישי אשתקד - מדובר במיתון חמור כמעט כמו זה של שנות ה-80', בעת כהונתה של מרגרט תאצ'ר.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, מתכננן להזרים מיליארדי ליש"ט למערכת הפיננסית על מנת להביא להתאוששותו של שוק האשראי, ולבלום את הנסיגה של שוק הנדל"ן וכן את העלייה הנמשכת במספר הבלתי מועסקים.

מחירי הבתים בבריטניה ירדו בפברואר ב-9.1% - הנסיגה השנתית החדה ביותר מאז 2002, למחיר ממוצע של כ-216 אלף ליש"ט (313,533 אלף דולר). כך לפי סוכנות הנדל"ן רייטמוב.

הליש"ט מאבדת כעת 0.14% ביחס לדולר, ל-1.4185 דולר לליש"ט.

[לאתר המט"ח]