החל מספטמבר: חברות התקשורת יחויבו להציג נתונים נוספים בחשבון החודשי

בחשבון יפורטו תשלומים קבועים, תשלומים משתנים, חיובים חד-פעמיים, זיכויים והחזרים, התעריפים העיקריים של התוכנית לה מחוייב המנוי, משך ההתחייבות ומועד סיומה וכן דמי היציאה לפני תום התחייבות ואופן חישובם

צרכנים רבים מתקשים להבין את החשבון החודשי שהם מקבלים מחברות התקשורת, ומתקשים עוד יותר להעריך באמצעותו באיזו מידה הם מנצלים כראוי את החבילה שאליה הצטרפו.

החל מאמצע ספטמבר 2009 יחויבו מפעילי התקשורת להציג נתונים נוספים בחשבון החודשי - כך הודיע משרד התקשורת. בחשבון יפורטו תשלומים קבועים, תשלומים משתנים, חיובים חד-פעמיים, זיכויים והחזרים, והתעריפים העיקריים של התכנית שאליה מחוייב המנוי, כולל מע"מ. למנוי עסקי, פירוט התעריפים העיקריים יוצג ללא מע"מ.

אם המנוי חתום על תקופת התחייבות, על החברה לציין בכל חשבון את משך ההתחייבות ומועד סיומה, ואת דמי היציאה שיצטרך המנוי לשלם אם יסיים את ההתקשרות לפני תום התחייבות. אם תשלום דמי היציאה כולל גם תשלום עבור סבסוד ציוד קצה, הוא יוצג בנפרד בהתאם לנקודת הזמן.

עוד נדרשות חברות התקשורת להגיש למנוי פירוט בכתב לגבי אופן חישוב דמי היציאה, תוך 14 יום מהיום שהגיש המנוי בקשה למוקד שירות הלקוחות או לאחראי לטיפול בתלונות הציבור.

כדי להקל על הצרכנים יופיע בחלקו השני של החשבון - באופן גרפי או אחר - מידע אודות דפוסי השימוש של המנוי: שיעור הניצול של חבילת השירותים, לרבות חבילות שירותים הניתנות למנוי במסגרת התשלום הקבוע; פירוט תשלומים על-פי סוגי שירותים; והתפלגות דקות שיחה ומסרונים לפי סוגי החברות.

ההוראות יחולו על חשבון טלפון המוגש למנוי שאינו עסקי על-ידי חברות התקשורת המספקות שירותי טלפוניה נייחים, סלולריים ובינלאומיים. מנוי עסקי יהיה רשאי לקבל את החשבון במתכונת חשבון המוגשת למנוי שאינו עסקי, בהתאם לבקשתו.

לאחרונה הקדימה סלקום והודיעה, בהתאם למהלך המתוכנן של משרד התקשורת, על שינוי החשבונית והפיכתה לידידותית יותר למשתמש. החשבונית החדשה שהציגה החברה כוללת בין השאר המלצות שימוש מותאמות אישית ללקוח.

ההוראות החדשות ודוגמאות לדפי חשבון מופיעות באתר משרד התקשורת בכתובת www.moc.gov.il.