האם מאינד היא הבאה בתור? קרדיט סוויס יפצה את STM על השקעה ב-ARS בניגוד להנחיות החברה

ההחלטה התקבלה בבוררות שנערכה על ידי FINRA, ובוררות דומה מתנהלת גם בין מאינד לקרדיט סוויס ; מאינד מחקה עד כה כ-18 מיליון דולר בגין ההשקעה ב-ARS

האם בקרוב מאינד CTI תזכה לבשורות חיוביות בנוגע להשקעתה ב-ARS? אם לשפוט לפי ההודעה של חברת הסמיקונדקטור STMicroelectronics מהיום, ייתכן שהתשובה היא כן. STM, בדומה למאינד הישראלית, השקיעה כספים בניירות ערך מסוג ARS באמצעות הבנק קרדיט סוויס, וגם היא נאלצה לבצע מחיקות כשהנזילות של הניירות הללו נפגעה. STM ניהלה בשנה האחרונה הליך של בוררות באמצעות FINRA, רגולטור אמריקני בתחום הפיננסי, בו טענה שהבנק השקיע בניגוד להנחיות. טענות החברה התקבלו, והיא תזכה כעת לקבל מהבנק השוויצרי סכום של 406 מיליון דולר. הסכום נמוך מהסכום שדרשה החברה, כ-477 מיליון דולר. הסכום כולל בתוכו פיצוי על הנזקים, ריבית ותשלומים לעורכי הדין. במקביל, STM תוכל להשאיר אצלה סכום של 25 מיליון דולר, תשלומי ריבית שכבר שולמו לה. קרדיט סוויס השקיעה 400 מיליון דולר של STM ב-ARS - אג"ח פרטיות שמועד הפירעון שלהן הוא לזמן ארוך, אך רמת הריבית בהן משתנה בכל חודש על ידי מכרז. נזילותן של אלה נפגעה על רקע החולשה בשווקים.

כאמור, במאינד המצב דומה, אם כי הסכומים קטנים יותר. מאינד, שמספקת פתרונות בילינג וטיפול בלקוחות, מחקה ברבעונים האחרונים כ-18 מיליון דולר מהשקעה של 20.3 מיליון דולר, באמצעות קרדיט סוויס. מאינד טוענת כי ההשקעה בוצעה בניגוד להנחיות שהעבירה לבנק, וגם כשחברות אחרות - בהן טבע, נובה ורוזטה ג'נומיקס, הגיעו לפשרות עם הבנק, מאינד בחרה להמשיך בתהליך. יו"ר ומנכ"לית מאינד, מוניקה איזינגר, אמרה בעבר כי מאינד מאמינה ביכולתה לקבל בחזרה את מלוא סכום ההשקעה והחברה תצליח להוכיח את טענותיה בהליך הבוררות.

מאינד נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב ושווי השוק שלה הוא 14 מיליון דולר.