הילטון עיקלה 97 מיליון שקל מנכסי אלרוב: "היא עלולה להגיע לחדלות פירעון"

פסק בוררות קבע כי על אלרוב לשלם 20 מיליון דולר לרשת הילטון בשל הפרת הסכם ניהול למלון "מצודת דוד" ; אתמול ביקשה אלרוב לבטל את פסק הבורר בטענה לניגוד עניינים לכאורה בו היה מצוי הבורר, ד"ר רלי לשם

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הטיל צו עיקול זמני, במעמד צד אחד, עד לסכום של 97 מיליון שקל על נכסי אלרוב נדל"ן ומלונאות ואלרוב מלונות יוקרה, שבשליטת אלפרד אקירוב. זאת, לבקשת הילטון ישראל, במטרה להבטיח שאלרוב תשלם את 20 מיליון הדולר שנפסקו לטובתה בבוררות ביניהן. העיקולים הוטלו על כספים וזכויות של אלרוב בבנקים, בחברות ביטוח ושוכרים במקרקעין שבבעלותן.

כזכור, הבורר ד"ר רלי לשם קבע כי אלרוב הפרה הסכם ניהול למלון היוקרתי "מצודת דוד" (לשעבר הילטון ירושלים). אתמול (א') ביקשה אלרוב לבטל את פסק הבורר, בטענה כי רק לאחר שניתן התגלה לה על ניגוד עניינים לכאורה בו היה מצוי הבורר.

לטענת הילטון, מדובר בסכסוך אמוציונלי ורגיש, בו מנסה כעת אלרוב לגרור את הבורר עצמו לזירת ההתגוששות, אולם סיכוייה לבטל את הפסק קלושים. מאחר שדרישתה הלגיטימית והמתבקשת שאלרוב תשלם את הסכומים שנפסקו לטובתה נותרה בלא כל מענה, ואלרוב מנסה להתחמק מקיום הפסק, היא נאלצה לבקש את העיקולים.

הילטון טוענת כי חוות-דעת מומחה של רו"ח אלי עקביה, שניתח את דו"חותיה הכספיים של אלרוב נדל"ן, קובעת כי מצבן הכלכלי של אלרוב נדל"ן ואלרוב מלונות בכי רע, וקיים חשש ממשי שהילטון תיתקל בקשיים ממשיים בגביית סכום פסק הבוררות.

כך, למשל, מצא עקיבה כי לאלרוב נדל"ן הון חוזר שלילי, וללא צעדים מתאימים, כגון גיוס הון נוסף, מימוש השקעות ונכסים לזמן ארוך והסכמה עם נושים על דחיית מועד פירעון התחייבות, החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות ותגיע למצב של חדלות פירעון.

רו"ח עקביה מציין כי כבר כיום אלרוב נדל"ן שרויה בהפסדים כבדים, ופסק הבוררות כמעט ומכפיל את הפסדיה. (בש"א 3773/09).

רוצה לדעת לפני כולם מי בין טייקוני הנדל"ן יגיע לחדלות פירעון - הירשם היום לניולזטר נדל"ן של גלובס ותדע לפני כולם